کد خبر: افزایش-۱۸-درصدی-مشارکت-بانوان-خراسان-ر
۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مجید عبداللهی افزود: باتوجه‌به کاهش منابع خونی در خراسان رضوی، طرح‌های مشارکتی مختلفی برای رفع این کمبود در آبان و آذرماه امسال برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی اظهار کرد: براساس آمار‌های ثبت‌شده در ۲ هفته پایانی آبان‌ماه تا پایان ۲ هفته اول آذرماه، 15632 نفر ازآقایان و 1921 نفر ازبانوان به پایگاه های استان مراجعه که از این تعداد  ۱۱ هزار و ۶۱۱ آقا و ۹۴۳ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند . وی با بیان اینکه 7.5 درصد از اهداکنندگان را بانوان و 92.5 درصد را آقایان تشکیل می دهند تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر خونی در استان خراسان رضوی نسبتا بهبود یافته است اما در بخش ذخایر پلاسما کمبودهایی احساس می شود لذا از بهبود یافتگان کرونا تقاضا داریم با اهدای پلاسما ی خون خود جان بیماران کرونایی را که اکنون در بیمارستانها بستری هستند نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: نیاز به خون و فراورده‌های خونی در جامعه همیشگی است که با اوج‌گیری کرونا این نیاز نیز افزایش یافته است، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند و مطمئن باشند که همه پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر تولید خون دارد و تامین خون ۶1 بیمارستان استان را عهده دار است.۱3 پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان دایر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha