کد خبر: افزایش-چهار-برابری-اعتبارات-نوسازی-مد
۳ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۳۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محسن حاجی میرزایی  در آیین افتتاح پروژه های آموزشی شهرستان خرمشهر با تاکید بر جایگاه خیرین مدرسه ساز در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با نقش‌آفرینی در تحقق شاخص های فضای آموزشی تصمیمی هوشمندانه می گیرند چرا که کمک به ساخت مدرسه به عنوان مهمترین نهاد شکل گیری آرمان‌ها اقدامی مهم و تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به فراهم شدن شرایط جذب و به کارگیری ۷۳ هزار معلم در سطح مدارس کشور خاطرنشان کرد: دولت نگاه ویژه ای به بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش دارد به گونه ای که در چند سال گذشته با اختصاص سهمیه های مختلف استخدامی  گام بلندی در راستای حل بخشی از چالش های نظام تعلیم و تربیت در حوزه نیروی انسانی برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به روند جذب و بکارگیری معلمان بر اساس قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس مصوبه مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: بر اساس این قانون تا پایان برنامه ششم توسعه همه معلمانی که طبق این قانون در شمول جذب و به کارگیری توسط آموزش و پرورش هستند؛ استخدام خواهند شد. بر همین اساس آموزش و پرورش بر اساس رویه‌های قانونی هر سال از محل سهمیه های استخدامی بخشی از این معلمان را به کارگیری خواهد کرد که امسال موفق به جذب ۲۵ هزار نفر از این معلمان شدیم.

حاجی میرزایی در عین حال با اظهار اینکه دولت در ۴ سال گذشته با چهار برابر کردن اعتبارات نوسازی مدارس قدم مهمی در راستای ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی بر داشته است؛ خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است که این اقدام ناشی از نگاه تحولی و توسعه محور دولت تدبیر و امید در حوزه تعلیم و تربیت کشور است. البته این اقدام دولت گامی اثربخش در راستای حمایت از خیرین مدرسه ساز در انجام فریضه مقدس مدرسه سازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha