کد خبر: افزایش-مراجعات-مردم-به-مراکز-خدمات-جام
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد حسن درخشان اظهار کرد: روند  صعودی بیماری کرونا در هفته‌های اخیر ملموس و مشهود بوده و عامل اصلی تجمعات مردمی، کم توجهی به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

وی افزود: در سطح شهر مشهد  در مجموع 22 مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا فعال است  که از این تعداد 12 مرکز در حاشیه شهر به ساکنان مناطق کم برخوردار خدمات ارائه می دهد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در روزهای گذشته آمار مراجعین 60 درصد رشد کرده، ضمن اینکه در همین بازه زمانی بیش از 5 هزار نفر از طریق شماره تماس  191 مرکز اطلاع رسانی  کرونا در مرکز بهداشت استان راهنمایی  شدند و  مشاوره توسط دانشجویان و کارشناسان اموزش دیده ارائه شده است.

دکتر درخشان تصریح کرد: 80 درصد جمعیت آلوده شده ناقل ویروس هستند که علائمی ندارند و این آمار فقط مربوط به 20 درصدی است که علائم شدید دارند و ما بیشتر نگران آن 80 درصد هستیم که با رفت‌وآمدهای خود موجب تکثیر ویروس  و بروز بیشتر  بیماری و بخصوص در گروه های پر خطر و ابتلاء شدید و اشغال تخت‌های بیمارستانی می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که همزمانی موج سوم کرونا با فصل سرد سال و شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا خطر ابتلا را بیش از پیش می‌کند، تأکید کرد: در چنین شرایطی کار تشخیص هم برای پزشک سخت می‌شود، زیرا این 3 بیماری علائم مشترک زیادی دارند و در چنین شرایطی خطر ابتلا به کووید 19 برای گروه‌های پرخطر همچون سالمندان، بیماران خاص، مادران باردار، بیماران صعب‌العلاج و جانبازان شیمیایی به مراتب بیشتر از سایر گروه‌های جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha