کد خبر: افزایش-قیمت-گوشت-مرغ-کاذب-نیست
۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
افزایش قیمت گوشت مرغ کاذب نیست

به گزارش گروه اقتصادسلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایا افزایش گوشت مرغ در بازار، گفت: طی ماه‌های گذشته این هشدار را به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان پشتیبانی امور دام در خصوص عملکرد آنها و منجر شدن آن به افزایش قیمت گوشت مرغ داده بودم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی موفق نشد ارز دولتی را در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار دهد و این امر موجب شد تا مرغداران نیاز خود را از بازار سیاه تامین کنند، تصریح کرد: تامین نهاده بر اساس ارز آزاد هزینه تولید مرغداران را افزایش داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان ذخیره استراتژیک نهاده‌های دامی در انبارهای دولتی بسیار پایین است، عنوان کرد: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی بیشتر مرغداران توان تامین نهاده ندارند و اقدام به جوجه ریزی نکردهاند.

محمود زاده با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 60 درصد از مرغداری‌ها کشور اقدام به جوجه ریزی نکرده‌اند و ظرفیت آنها خالی است، تصریح کرد: کاهش تولید و عدم جوجه ریزی در مرغدارای‌ها عرضه و تقاضای موجود در بازار گوشت مرغ را برهم زده و شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ کاذب نیست، عنوان کرد: اگر دولت نهاده دامی مورد نیاز مرغداران را تامین نکند کماکان باید شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ باشیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با استفاده از شیوه‌های علمی بازار گوشت مرغ را کنترل کنیم، افزود: دولت باید نهاده دامی را با قیمت مناسب تامین و هزینه تولید گوشت مرغ را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha