کد خبر: افزایش-سرانه-مطالعه-موجب-کاهش-التهابا
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
افزایش سرانه مطالعه موجب کاهش التهابات اجتماعی می شود

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، نشست شورای اجتماعی استان به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با بیان اینکه اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست گفت: علاقه خانواده ها به امر کتابخوانی موجب علاقه مندی نسل جدید به کتاب میشود و ما نیز باید خانواده ها را به حوزه کتاب خوانی ترغیب کنیم.

وی افزود: از معضلات جامعه ما عدم مطالعه کافی است و دستگاه ها لازم است این مساله را آسیب شناسی کنند تا ما در سیاستگذاری خود با اقدامات لازم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

شریعتی بیان کرد: هرچه سرانه مطالعه بالا رود از التهابات جامعه کاسته میشود و توسعه جامعه را رقم میزند و موجب گسترش آگاهی میشود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در موضوع کرونا آن کشورهایی که داناتر هستند در کنترل، درمان، پیشگیری و تشخیص گامهای سریع تر و موفق تری برداشتند و در ساخت دارو و واکسن توفیقات بیشتری کسب نمودند و این امر نشان میدهد اساس و زیربنای هستی بر محور دانایی است.

وی عنوان کرد: در دانشگاهها و حوزههای علمیه آن اساتیدی که اهل مطالعه بیشتر هستند کلاسشان شلوغ تر بوده و مراجعه به آنها بیشتر است چون دانشجو و طلبه مشاهده میکنند که درون تشنهاش را مطالعات و دانایی آن استاد سیراب میکند در عین حال برخی کلاس ها با استقبال کمتری مواجه میشود که اهمیت مطالعه و پژوهش را نشان میدهد.

استاندار خوزستان گفت: هر چه بیشتر از حفظیات کاسته شود و به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم نشاط و شادابی و پویایی و دانش اندوزی بیشتر است در غیر این صورت رکود و ایستایی حاکم میشود و رونق و توجه و رجوع به خود را از دست میدهیم.

شریعتی بیان کرد: با وجود همه داشته های خود مشاهده میکنیم کتاب گریزی در جامعه وجود دارد چون آنچنان که باید و شاید بر امر ترویج کتاب خوانی تلاش نکرده ایم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از فرماندارانی که نقش بیشتری در ترویج کتابخوانی داشتند همچون فرمانداران اندیمشک گتوند امیدیه و شوش قدردانی میکنم.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در شناسایی دانش آموزان مستعد و بی بضاعت نیز کمک و اقدام نماید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حتما از سامانه «شاد» برای ترویج کتاب و کتابخوانی کمک گرفته شود. اداره کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش خوزستان حتما باید در این زمینه جلسات مشترکی داشته باشند و از این ظرفیت استفاده کند.

شریعتی با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد توسط شهرداریها به کتابخانههای عمومی خوزستان، افزود: شهرداران باید به تعهدات خود در حوزه کتاب و کتابخوانی عمل و سهم نیم درصد کتابخانهها را پرداخت کنند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند، گفت: کتابداران در قامت معرفی اندیشه و پل ارتباطی موثری در افزایش سرانه مطالعه در جامعه باشند.

استاندار خوزستان و رییس انجمن کتابخانههای عمومی خوزستان خطاب به آموزش و پرورش استان ، تأکید کرد:حالا که بحث کرونا پیش آمده است سعی کنید فهم محوری و دانایی محوری را ملاک باشد تا نمره محوری و محفوظات محوری.

شریعتی بیان کرد: باید تلاش شود که آموزش مجازی ارتباط فکری را به سمت سردی نبرد و بالندگی و روحیه نشاط دانش آموزان حفظ و تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha