کد خبر: افزایش-دسترسی-بیمه-شدگان-به-خدمات-درما
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،دکترانوراسماعیلی بيان كرد: نتایج حاصله از بررسی داده های آماری سازمان بیمه سلامت ایران درشاخص بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی از افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی در سه ماه اول سال جاری خبردارد.

اسماعیلی افزود: در شرایط کرونایی و با توجه به قرنطینه خانگی اوایل سال جاری و تعطیلی اکثرمراکز درمانی خصوصی، بیمارانی که دارای بیماری های مزمن بوده )مانند فشارخون، دیابت و ...) و نیاز به مصرف روتین دارو داشتند با استفاده ازنسخه الکترونیک و ویزیت مجازی توسط پزشک معالج خود از این مزیت سامانه الکترونیک سازمان بهره مند شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات درمانی که از مزایای نسخه الکترونیک است می توان در قدم اول به کاهش استفاده از دفاتر بیمه کاغذی که در جلوگیری از انتقال ویروس موثر است و هم فواید زیست محیطی فراوانی از جمله کاهش قطع درختان دارد، اشاره كرد. در گام های بعدی نسخه الکترونیک زمینه ساز استقرار پرونده سلامت الکترونیک است که سبب بایگانی سوابق پزشکی افراد، جلوگیری از خطاها و کاهش قصورات پزشکی، تخلفات نظارتی و کم شدن اشتباهات نسخه خوانی خواهد شد.

اسماعیلی گفت: استحقاق سنجی ، شناسایی و رفع همپوشانی پوشش بیمه ای ، هدفمند كردن منابع حوزه سلامت برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر ، رصد روزانه آمار الکترونیکی خدمات، مدیریت بهینه مبتنی بر شواهد آماری را در پي خواهد داشت که در نهایت منجر به تحقق آرمان سازمان که همان عدالت در سلامت است خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: با توجه به بررسی آمارهای نسخه الکترونیک سازمان خوشبختانه استان کردستان در صدور و پذیرش نسخه الکترونیک، درصد مراکز درمانی مجهز به سامانه الکترونیک در سطح کشور پیشتاز است که این مهم با تلاش و همکاری مراکز درمانی استان و بیمه شدگان و کارکنان این اداره کل بدست آمده است که از اهتمام تمامی آن ها تشکر و قدر دانی می كنيم.

وی افزود: با توجه به حذف تدریجی دفترچه بیمه، بیمه شدگان می توانند با شماره گیری کد دستوری #1666* از اعتبار و استحقاق بیمه ای خود مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha