کد خبر: افزایش-خانه‌های-هلال-برای-افزایش-آماد
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
افزایش خانه‌های هلال برای آمادگی و پیشگیری از بحران

سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان در مورد کرونا ویروس اظهار داشت: این سازمان هم مانند دیگر نهادها در بحث آموزش و کمک‌رسانی اقداماتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: ابتلا به کووید 19 در خراسان رضوی بسیار بالا رفته و تعداد زیادی از شهرهای ما درگیر این بیماری هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: فقط 2 شهر خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار دارند اما دیگر شهرها درگیر این بیماری شده‌اند.

احمدی با بیان اینکه سازمان هلال احمر در بحث لوازم تجهیزات حفاظت فردی یا همان PPE برای کارکنان و امدادگران پایگاه‌های هلال‌احمر اقداماتی انجام داده است، گفت: سازمان هلال احمر همچنین در بحث آموزش‌های همگانی مانند توصیه به استفاده از ماسک، توزیع بروشور فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی اضافه کرد: این سازمان در بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم در فضای مجازی اقداماتی انجام داده و خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز دستور ابلاغی برای انجام فعالیت‌های بیشتر برای سازمان هلال احمر از سوی دستگاه‌های متولی کرونا صادر نشده است، تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط در حوزه‌های آموزش و بحث تامین لوازم حفاظتی کارکنان ابلاغیه‌هایی صادر کرده است.

احمدی ادامه داد: احتمال دارد در مراحل بعدی، ستاد ملی مبارزه با کرونا در بحث توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی از محل کمک‌های مردمی‌ برای ارسال بسته معیشتی به اقشار آسیب پذیر در طرح مواسات ابلاغیه ای صادر کند.

وی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در صورت کمبود تخت بیمارستانی در این استان اظهار کرد: در مرحله اول بهداری نیروهای مسلح اقداماتی انجام می‌دهد و ما هم به عنوان پشتیبان فعالیت‌هایی در این خصوص انجام خواهیم داد.

به گفته این مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بعضی از استان‌ها نقاهتگاه‌هایی احداث شده اما این نقاهتگاه‌ها را نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها مدیریت می‌کنند و ما فقط به عنوان پشتیبان در کنار آنها خواهیم بود.

احمدی تاکید کرد: هنوز در استان خراسان رضوی برای ایجاد نقاهتگاه دستوری به سازمان هلال احمر داده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث کووید 19 غربالگری‌هایی در این استان انجام شده است، گفت: تاکنون در 55 پست غربالگری یک میلیون و 96 هزار و 581 نفر غربالگری شده اند و 717 نفر را به مراکز درمانی ارجاع دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اضافه کرد: 419هزار 168 خودرو بازرسی شدند، 178 هزار و 24 عدد ماسک و 19هزار 45 مایع ضدعفونی کننده در پایگاه‌های هلال احمر توزیع شده است.

احمدی عنوان کرد: ما در بحث مواسات و اقدامات همدلی، 5هزار و 135 بسته که هر کدام 300 هزار تومان ارزش داشتند را در بین مردم توزیع کردیم. ارزش کل کمک‌های مردمی ‌4 میلیارد و 913 میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: 35هزار بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص را به انجمن بیماران خاص مانند بیماران کلیوی، سرطانی‌ها و تالاسمی‌ها توزیع کردیم. اقلام اهدایی که توسط خیران بین جوامع و افراد آسیب پذیر توزیع شده 296 هزار ماسک بوده که خود تولید و پخش کرده‌اند.

این مقام مسوول یادآور شد: خیران 11 هزار و 47 بسته بهداشتی، 11 هزار و 556 ژل ضدعفونی بین افراد توزیع کردند. در مقطع اول 23 کارگاه داوطلبی تولید ماسک در سطح پایگاه‌ها برپا شده است.

احمدی افزود: ما در هر سطح استان 24 شعبه و نمایندگی هلال احمر داریم که انجام وظیفه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تاکید رییس جمعیت هلال احمر کشور، افزایش خانه‌های هلال را از طریق فرمانداران پیگیری می‌کنیم، گفت: تفاهم‌ نامه‌ای بین سازمان‌های همیاری و دهیاری کل کشور به منظور افزایش خانه‌های هلال وجود دارد. این اقدام برای افزایش تاب آوری محلی، آمادگی، پیشگیری و آموزش همگانی بحران در جامعه شهری و روستایی اجرایی خواهد شد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha