کد خبر: افزایش-تعداد-بیماران-مبتلا-به-کرونا-در
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر رجب پور گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ دراین شهرستان در یک ماه اخیر رشدی بیش از دو برابر داشته است.

وی با بیان اینکه  تعداد موارد ابتلا در این شهرستان ۷۳ مورد در صد هزار نفر بود خاطر نشان کرد: این میزان در حال حاضر به ۲۴۷ مورد در صد هزار افزایش یافته است و ظرفیت بیمارستان ثامن الائمه (ع) نیز در حال تکمیل است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان چناران تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری ۹۹.۸ درصد جمعیت شهرستان بصورت تلفنی و خوداظهاری غربالگری شده اند که بیش از ۲۲۰۰ نفر از آنان نیازمند پیگیری بوده اند و هم اکنون مرحله دوم غربالگری برای افراد در معرض خطر از جمله مادران باردار، بیماران دیابتی و فشار خونی در حال انجام است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران افزود: سالم سازی محیط، گندزدایی، پیگیری و مراقبت روزانه از بیماران کرونایی، آموزش، مشاوره در سوگ، دفن بهداشتی مرحومین مبتلا یا مشکوک به کرونا ، توزیع وسایل حفاظت فردی و ... بصورت مستمر توسط کارشناسان بهداشتی این شبکه در حال انجام است.

دکتر رجب پور ضمن قدردانی از همکاری مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی از مردم شهرستان چناران خواست تا حد امکان از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند و حتما در بیرون از خانه از ماسک استفاده نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha