کد خبر: افزایش-بیماران-بستری-و-سرپایی-مبتلا-به
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

به  گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه در هفته های اخیر تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-19 در مناطق زیر پوشش این دانشگاه افزایش داشته است اظهار کرد: برنامه ریزی های منسجمی به منظور ارائه خدمات مناسب و سطح بندی بیماران در دستور کار قرار گرفته است تا به بهترین شکل ممکن این بیماری مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی علاوه بر افزایش و کمیت خدمات رسانی به کیفیت خدمات به بیماران کرونایی توجه شده است خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ارجاع در صورت ابتلا فرد به علائم بیماری کرونا، می تواند با تماس با شماره 191 نسبت به مراکز در سطوح مختلف با توجه به شدت بیماری اطلاع پیدا کند.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در سطح یک خدمات رسانی به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا، 22 مرکز خدمات جامع سلامت و 145 درمانگاه بخش خصوصی در شهر مشهد فعال شده است  افزود: بر اساس برنامه ریزی این مراکز و درمانگاه های در مناطق مختلف شهر گسترده هستند و قابلیت دسترسی آسان برای همگان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: درصورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی، افراد به مراکز سطح دو خدمات که شامل تجهیزات تصویربرداری و آزمایشگاه هستند ارجاع داده می شوند و در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری از طریق این مراکز به بیمارستان ها ارجاع داده می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با اجرای این طرح از شناسایی بیماران در مراحل حاد و مرگ و میر  جلوگیری می شود و شهروندان با توجه به شدت بیماری و محدوده جغرافیایی محل سکونت خود خدمات را دریافت می کنند خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه حدود دو ماه است که در مشهد کلید خورده است و در حال حاضر با افزایش تعداد بیماران به شکل مطلوبی توانسته است پاسخگوی نیاز مردم باشد.

دکتر بدیعی با تاکید بر اینکه نیروهای درمانی و بهداشتی بیش از هشت ماه است که با تمام توان در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا قرار گرفته اند از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یاری گر مدافعان سلامت باشند.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری و سرپایی بیماری کرونا در تمامی گروه های سنی افزایش چشمگیری  یافته است از تمامی شهروندان خواست در صورت ابتلا به کرونا  نسبت به شرایط خود مراقبتی و قرنطینه توجه داشته باشند تا سایر افراد خانواده به این بیماری مبتلا نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha