کد خبر: افزایش-بودجه-طرح-پاییزه-کتاب-قوت-قلب-نا
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،حمید خرمی رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم درباره لزوم برگزاری هفته کتاب گفت: همین که اسم کتاب و کتابفروشی به مدت یک هفته در کشور مطرح می‌شود، مسوولان از کتابفروشی‌ها بازدید دارند و از نزدیک با مشکلات کار و فعالیت اهالی این حوزه آشنا می‌شوند خیلی خوب است.

خرمی افزود: طی هشت ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا اصناف زیادی ضربه خوردند اما کتاب‌فروشان و ناشران از جمله کسانی بودند که بیشترین لطمه خوردند، نیروی خود را تعدیل کردند ولی تا امروز خودشان را کشیدند و تعطیل نکردند.

وی با طرح این موضوع که امیدواریم با حمایت‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم، عنوان کرد: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلات و اقدامات خوبی برای اهالی نشر در نظر گرفته است اما پیشنهادم این است از آنجایی که طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) در دوره اخیر خیلی برای کتابفروشان خوب بوده است بخش زیادی از بودجه در این حوزه بیاید تا اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

خرمی درباره ضرورت برگزاری طرح ‌های فصلی خرید کتاب نیز توضیح داد: طرح‌ هایی مثل پاییزه کتاب فرصتی است تا نقدینگی کتابفروشان افزایش پیدا کند اما حالا که در هفته کتاب قرار داریم اگر تامین بودجه شده و مبلغ آن بیشتر شود نقدینگی بیشتری برای کتابفروشان و قوت قلبی برای ناشران خواهد بود.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha