کد خبر: افزایش-ارتفاع-موج-تا-۱-۵-متر-در-دریای-شم
۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
افزایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در دریای شمال و جنوب کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج در مناطقی که همجوار آب دریاها هستند، هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی افزایش ارتفاع موج از روز گذشته ۵ فروردین آغاز شده است که تا دوشنبه ۹ فروردین ادامه خواهد یافت. افزایش ارتفاع موج به ۱/۵ می‌ رسد که این وضعیت برای روز گذشته ۵ فروردین در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر، برای امروز در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، شنبه ۷ فروردین در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، یکشنبه ۸ فروردین در خلیج فارس و تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، و دوشنبه ۹ فروردین در تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان پیش‌بینی شده است.

افزایش ارتفاع موج، احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل را موجب می‌شود. از این رو به شهروندان توصیه می‌شود تا برای شنا و تفریحات آبی، تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت‌های شیلاتی، جانب احتیاط را داشته باشند.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی فعالیت افزایش ارتفاع موج برای عصر امروز جمعه ۶ فروردین نیز پیش‌بینی شده است که این وضعیت تا بعدازظهر یکشنبه ۸ فروردین ادامه خواهد یافت. ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر می‌رسد و اثر این مخاطره برای دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان گزارش شده است.

بر همین اساس، احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه کرد تا نسبت به شنا و تفریحات آبی، تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت‌های شیلاتی جانب احتیاط را نگه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha