کد خبر: افزایش-اتوبوس-و-مینی‌بوس-به-ناوگان-حم
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
افزایش اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل تهران

شهربانو امانی رییس کمیته TOD در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به موضوع کمبود ناوگان اتوبوس و واگن مترو در شهر تهران، اظهار داشت: روز شنبه یک قرارداد و تفاهم نامه‌ای بین سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو دیزل که تولیدکننده وسایل نقلیه تجاری و سنگین است، منعقد شده و این شرکت به دلیل داشتن ظرفیت های بالا می‌تواند در حوزه حمل و نقل به شهرداری تهران کمک کند.

وی افزود: قرار است شرکت ایران خودرو دیزل 120 اتوبوس و 130 مینی بوس برای شهرداری تهران تولید کند، تعدادی از این اتوبوس و مینی بوس ها تا شهریورماه به شهرداری تهران تحویل داده می شود.

رییس کمیته TOD گفت: متاسفانه به دلیل شرایطی که به وجود آمده، استقرار شورا، تحریم ها و شرایط سخت تامین بودجه کل کشور و شهرداری با بدهی‌های انباشته شده و همچنین بیماری کرونا باعث شده که در پیش‌بینی‌ها مشکلاتی به وجود آید و نتوانیم شاهد تحقق کامل بودجه باشیم.

امانی با تاکید بر اینکه درآمدهای شهرداری تهران به سختی محقق می شود، تصریح کرد: به خاطر شرایط بد در کشور قول‌هایی که هم دولت به ما داده بود، عملی نشده است.

وی ادامه داد: دولت ها از گذشته تاکنون در بخش حمل و نقل عمومی اتوبوس و واگن به شهرداری تهران کمکی نکرده اند به همین دلیل نتوانستیم شاهد نوسازی و اتوبوس و واگن مترو در این حوزه باشیم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق نظر کارشناسان و رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ما به 4 هزار دستگاه اتوبوس برای تامین نیازهای شهروندان، نیاز داریم.

امانی بیان داشت: برای اینکه حمل و نقل عمومی در شهر تهران روان تر شود ما باید نیازهای شهروندان را تحقق بخشیم اما در این حوزه دولت هم باید به شهرداری تهران کمک کند. اگر بخواهیم کرونا را هم در حمل و نقل عمومی در نظر بگیریم باید تعداد اتوبوس ها را افزایش دهیم که این خود به بودجه بیشتری نیاز دارد.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha