کد خبر: افزایش-ابتلا-به-کرونا-بهبود-بازار-نفت-ر
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، محمد سانوسی بارکیندو اعلام کرد که مدت زمان بهبود بازار نفت ممکن است بیش از آنچه انتظار می‌رود با افزایش ویروس کرونا در سراسر جهان طول بکشد و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش روند خود برای برقراری توازن در بازار را حفظ می‌کنند.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل توافق کردند که به دلیل تضعیف تقاضا در پی همه‌گیری ویروس کرونا، تولید خود را به‌طور بی‌سابقه‎ای کاهش دهند. این ائتلاف قرار است بر اساس توافق کاهش تولید، بخشی از محدودیت‌های عرضه خود را از ماه ژانویه تسهیل کند.

دبیرکل اوپک در مجمع انرژی مجازی سراویک (CERAWeek) هند، درباره اینکه آیا موج دوم ویروس، اوپک پلاس را ملزم به تغییر راهبرد خود می‌کند، گفت: امیدهایی که برای بازگشت تقاضا در اوایل سال جاری بود از بین رفته است.

بارکیندو افزود: امیدوار بودیم که نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد بهبود باشیم، اما متأسفانه هم رشد اقتصادی و هم بهبود تقاضا هم‌اکنون و بیشتر به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ضعیف باقی مانده است.

وی تصریح کرد: با احتیاط خوش‌بین هستیم که بهبود ادامه می‌یابد، ممکن است بیشتر طول بکشد، شاید در سطوح پایین‌تر، اما ما مصمم هستیم که مسیر خود را ادامه دهیم.

دبیرکل اوپک اظهار کرد: تولیدکنندگان انتظار ندارند که قیمت‌ها مانند سه‌ماه دوم امسال به‌طور بی‌سابقه‌ای سقوط کند.

بارکیندو گفت: تولیدکنندگان اوپک پلاس به‌طور میانگین به ۱۰۰ درصد تعهدهای خود در زمینه کاهش عرضه پایبند بوده‌اند و همچنان به کاهش تولید ادامه می‌دهند تا ذخیره‌سازی‌ها بیشتر کاهش یابد.

وی افزود: مصمم هستیم که با اطمینان از ادامه روند برداشت از ذخیره‌سازی‌ها، به بازگرداندن ثبات به بازار کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha