کد خبر: افزایش-آمار-جانباختگان-کروناویروس-در
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر همتی  با اعلام این آمار تا امروز، دوازدهم مهر، نسبت به مرگ ۱۰ هم استانی دیگر طی شبانه روز گذشته در فارس به دلیل ابتلا به کروناویروس، ابراز تاسف کرد.

وی  با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به ۲۹ هزار و ۶۹۹ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان، افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، از ابتدا تاکنون ۵۶ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او در ادامه این گزارش از بستری ۷۳۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU مراقبت های ویژه دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  شیراز  همچنین مجموع آمار بهبودیافتگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، ۵۱ هزار و ۷۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی در گزارش امروز خود به موضوع اهمیت استفاده از ماسک تاکیدی دوباره داشت.

این مقام مسوول در حوزه بهداشت فارس با بیان اینکه بررسی حاکی از کاهش توجه عمومی نسبت به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه است، از عموم مردم خواست تا این دو اصل پیشگیرانه را مورد توجه جدی قرار دهند.

او تاکید کرد: وجود وضعیت قرمز در استان های همجوار و برخی شهرستان های استان فارس، زنگ خطری برای یکایک ماست که نسبت به رعایت اصول بهداشتی، جدی تر از گذشته عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha