کد خبر: افزایش‌ها-و-کاهش‌های-بودجه-ورزش-در-سا
۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
به گزارش گروه ورزشی (خبرگزاری سلامت) «داود عزیزی» روز  چهارشنبه  افزود:  همچنین «ردیف اصلی» هزینه‌ای بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۹ از ۴۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ با رشد پنج درصدی به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی اضافه کرد: «ردیف‌های متفرقه» هزینه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۹ بیش از ۳۰۳ میلیارد تومان اعلام شد در حالی که بودجه این بخش در سال ۹۸ حدود ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده افزایش ۸۲ درصدی است. مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتبارات هزینه‌ای ملی موضوع ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد تعرفه مالیات ارزش بر افزوده در برنامه ششم توسعه با کسر ۱۵ درصد سهم آموزش و پرورش از ۵۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ با رشد ۲۹ درصدی به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. به گفته عزیزی در مجموع اعتبارات «هزینه‌ای» این وزارت‌خانه یک هزار  میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان در سال ۹۸ به یک هزارمیلیارد و ۴۷۴میلیون تومان در سال ۹۹  با رشد ۲۹ درصد روبرو بوده است. وی در ادامه درباره اعتبارات طرح‌های تملک و دارایی‌ها افزود: بودجه «طرح تملک دارایی‌ها در ردیف اصلی» بودجه سال ۹۸ که ۲۵۷ میلیارد تومان بود در سال ۹۹ با کاهش ۶ درصدی به ۲۴۱ میلیارد تومان رسید. مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اما «ردیف‌های متفرقه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت ورزش و جوانان» از ۶۷ میلیارد تومان به حدود ۵۵ میلیارد تومان تقلیل یافت که در این بخش نشان دهنده کاهش ۱۸ درصدی است. ۲۰میلیارد تومان سهم وزارت ورزش از تبلیغات پخش مسابقات عزیزی در بخش دیگری از این گفت و گو سهم وزارت ورزش از اعتبارات موضوع درآمدهای تبلیغات ناشی از پخش رقابت‌های ورزشی که در بندل تبصره ۹ لایحه گنجانده شده را ۲۰میلیارد تومان عنوان کرد. کاهش هشت درصدی اعتبارات شرکت توسعه  مدیرکل پارلمانی وزارت ورزش درباره اعتبارات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: اعتبارات این شرکت از ۲۸۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲۶۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده که هشت درصد کاهش یافته است. وی اعلام کرد که بر اساس بند دال تبصره ۱۱ عوارض خروج از کشور موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت ۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای زائران عتبات مرزنشینان برای یک بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور مصوب ۲۴ اسفند  ۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اخذ می‌شود. عزیزی ادامه داد: در راستای این حکم برای امسال ورزشکاران کشور به منظور کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک توکیو به دلیل سفرهای متعدد هزینه‌های زیادی را بر فدراسیون‌ها متحمل خواهند کرد که از نمایندگان مجلس درخواست داریم امسال عوارضی خروج آنها را برای هر بار خروج جهت اعزام به رقابت‌ها همان مرحله اول در نظر بگیرند که متاسفانه این در لایحه دیده نشده است. تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در بخش جوانان عزیزی همچنین گفت: در تبصره ۱۶ لایحه بودجه به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و تسهیلات و قرض‌الحسنه ازداوج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فرودین ماه ۹۶ است و تاکنون وام از محل دریافت نکردند با اولویت نخست پرداخت کنند. وی گفت: تسهیلات ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۹۹ به عبارتی ۳۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت پنج ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. تکلیف درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش رقابت‌های ورزشی وی بیان داشت: در بند «ه» تبصره ۹ لایحه بودجه کشور و در راستای اجرای بند سه ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما ملکف هستند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش رقابت‌های ورزشی را به ردیف درآمدی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند و وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ۴۹ شماره ۹ این قانون در اختیار وزارت ورزش برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه و سازمان صدا و سیما قرار می‌گیرد. رشد ۲۷ و ۱۰ درصدی اعتبارات کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک وی درباره اعتبارات کمیته ملی المپیک اعم از ردیف‌های اصلی و متفرقه و هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای توضیح داد: این اعتبارات از ۷۴میلیارد و ۵۰۰ تومان به ۹۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که از رشد۲۷ درصدی برخوردار است. مدیر کل پارلمانی وزارت ورزش درباره اعتبارات ردیف‌های اصلی و متفرقه و هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای کمیته ملی پارالمپیک هم گفت: این اعتبارات از ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ۱۷ آذرماه امسال  لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این لایحه پس از توزیع بین نمایندگان مجلس، ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارائه کنند. کمیسیون‌های تخصصی هم موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و این کمیسیون حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا ۱۵ روز با موافقت هیات رئیسه مجلس قابل تمدید است.(ایرنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha