کد خبر: افزایش۳۵-درصدی-بیماران-بستری-در-جهرم-ف
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: افرایش شدید تعداد مبتلایان و افزایش تعداد موارد بستری نشان می دهد موج سوم کرونا که دو هفته ای است در کشور آغاز شده است به سرعت در حال نزدیک شدن به جهرم است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ شهریور ماه تا ۸ مهر ماه ۹۹، نزدیک به ۴۰۰ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند که با تغییر محسوس در گروههای سنی،  ۱۳ درصد از این موارد مربوط به گروه سنی زیر ۱۹ سال می شود.

به گفته وی توزیع جنسی مبتلایان به بیماری کرونا نیز در شهرستان تغییر یافته است. بطوریکه از ۱۵ شهریور ماه تا کنون ۵۳ درصد از مبتلایان  در شهرستان را خانم ها تشکیل داده اند. این در حالی است که تا قبل از این آقایان درصد بیشتری از مبتلایان را شامل می شدند. این مورد نشان می دهد زنجیره انتقال بصورت شدیدتری در خانواده ها در جریان است.

دکتر رحمانیان با ابراز نگرانی از انتقال گسترده این بیماری در شهرستان گفت: از نیمه شهریور ماه تا کنون ۶۵ درصد از مبتلایان بدون بیماری زمینه ای بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به مدارس که از کانون های پر خطر انتقال ویروس کرونا است گفت: شدیدا پیشنهاد می کنیم همه کلاسها در همه مقاطع در جهرم بصورت مجازی برگزار شود.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha