کد خبر: افراد-نیازمند-و-توانمند-شناسایی-می‌شو
۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
افراد نیازمند و توانمند شناسایی می‌شوند/50 هزار نفر در نوبت دریافت جهیزیه هستند

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سعید زارع‌زاده در برنامه یه روز تازه گفت: در سال‌های قبل با شبکه‌های مردمی و بسیج محلات همکاری داشتیم و به دنبال این موضوع هستیم که کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط مردم چرخانده شود و در حال حاضر 5 هزار مرکز نیکوکاری محلات داریم و به دنبال تصدی‌گری نیستیم. فعالیت مراکز نیکوکاری محلات به این صورت هست که در هر محله با محوریت مساجد، افراد معتمد و ریش‌سفید، افراد نیازمند و توانمند شناسایی می‌شوند تا توانمندان به نیازمندان کمک کنند و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم با ارائه سامانه‌های لازم و آموزش‌های صحیح کمک به مراکز نیکوکاری می‌کند.

زارع‌زاده اظهار داشت: گروه‌های مختلفی از سوی ما کمک دریافت می‌کنند که یک گروه افراد سالمند هستند که توان فعالیت ندارند و وظیفه حاکمیت حمایت از آنها هست و گروه بعدی 80 هزار بیمار صعب‌العلاج هستند که به واسطه بیماری این گروه هم‌توان فعالیت ندارد و گروهی هم به دلیل عدم دسترسی به امکانات، زیرساخت‌ها، نداشتن فرصت‌ها و عدم اعتمادبه‌نفس وابسته شده بودند و با کمک مردم، دولت و نهادهای مختلف به گروه سالمندان و بیماران صعب‌العلاج درخصوص معیشت و مسائل اقتصادی کمک می‌کنیم. قشری که با مشکل امکانات و زیرساخت‌ها مواجه هستند را توانمند می‌کنیم و در اصل به آنها ماهیگیری یاد می‌دهیم.

وی افزود: توانمندسازی را براساس سه محور در دستور کار داریم. محور اول اشتغال پایدار هست که با آموزش‌های لازم و ارائه محصولاتشان به آنها کمک می‌کنیم و تسهیلاتی نیز به این قشر ارائه می‌شود که شغل مناسبی را تأسیس کنند. محور دوم ساخت مسکن هست که 60 هزار واحد مسکونی در روستاها و مناطق محروم با کمک دولت و بنیاد مسکن احداث کرده‌ایم تا افراد خانه‌دار به خوداتکایی برسند. محور سوم هم بحث خودباوری و اعتماد به ‌نفس هست که بر دانش‌آموزان و دانشجویان تمرکز داریم و حدود 80 هزار دانشجو را تحت پوشش داریم که خیلی از این دانشجویان در رشته‌های خوبی مثل پزشکی پذیرفته شده‌اند و در مشاغل مختلفی مثل معلمی، پزشکی و... فعال هستند و خیلی از این دانشجوها حامی و کارمند ما در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) شدند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: در کمیته امداد امام خمینی(ره) 120 نوع خدمت ارائه می‌شود که واحد مددکاری ما نیاز افراد را بررسی می‌کنند و بعد از مددکاری نیازهای افراد اعم از تسهیلات، درمان، شغل و آموزش را تأمین می‌کنیم. شرایط کرونایی اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار داد و در ایران شرایط سخت اقتصادی و تورم را نیز داشتیم بر همین مبنا به دستور مقام معظم رهبری در طرح ایران همدل اکرام مهدوی و حسینی را در ماه‌های رمضان و محرم داشتیم و 30 میلیون پرس غذا و 4 میلیون بسته معیشتی ارائه شد. حجم نیازهای ما بسیار زیاد است اما ما 120 خدمت را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حکم مقام معظم رهبری به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به رعایت کرامت و حرمت افراد تأکید شده است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در سال‌جاری حدود 33 هزار جهیزیه پرداخت شده است و هنوز 50 هزار نفر در نوبت دریافت جهیزیه هستند و در بخش دانش‌آموزی 80 هزار دانشجو و 700 هزار دانش‌آموز تحت حمایت داریم که به واسطه شرایط کرونایی در آستانه ترک تحصیل قرار داشتند و با کمک‌های اخذ شده، 100 هزار تبلت برای دانش‌آموزان تهیه شد اما هنوز تا 700 هزار دانش‌آموز فاصله زیادی داریم و در بحث بیماران صعب‌العلاج فشار زیادی بر روی خانواده‌هاست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: حدود 340 هزار یتیم داریم که مردم به خوبی پای‌کار آمده‌اند و بیش از یک‌میلیون حامی برای کودکان یتیم و بد سرپرست داریم و در جشن هفته پیش رئیس صداوسیما نیز حضور داشت که پویش ایران مهربان را راه‌اندازی کردیم. باید شرایطی ایجاد شود که همه ایتام و یتیمان را تحت پوشش قرار دهیم و سرانه پرداختی آنها بالا برود و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا از طریق سامانه #14* به همنوعان خود کمک کنند و کمک‌های آنها به صورت نقدی و غیر نقدی به دست ما خواهد رسید. این نکته را هم اضافه کنم که صنوف مختلف مثل سیمان و شیرآلات برای ساخت مسکن به مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک می‌کنند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha