کد خبر: افراد-دارای-علامت-کروناویروس-،-ابتدا-ب
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای سطح بندی خدمات در سطوح مختلف، گفت: با شیوع بحران کروناویروس در کشور، یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز که موجب موفقیت های بسیاری در زمینه بهبود خدمات رسانی به مردم شده است، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته برای رسیدگی به بیماران مشکوک به کروناویروس بود که باعث شد روند خدمت رسانی به مردم فارس تسریع یابد.

او با این هشدار که مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها سبب افزایش تجمع، اختلال در خدمت رسانی به مراجعان و به خطر افتادن سلامت افراد مشکوک می شود، افزود: بسیاری از افراد با تغییر آب و هوا و مشاهده نشانه های بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا و همچنین ترس ابتلا به کرونا ویروس به بیمارستان ها مراجعه کرده که این موضوع سبب شلوغی بیمارستان ها شده است.

دکتر همتی ادامه داد: همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته در صورت نیاز فرد به بستری، کار ارجاع به بیمارستان ها را پیگیری می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز با اشاره به دیگر تلاش های حوزه سلامت برای تامین سلامت مردم فارس گفت: تشدید نظارت های بازرسان بهداشت دانشگاه در کارخانه های تولید مواد غذایی از اولویت های دستور کار حوزه بهداشت دانشگاه است.

دکتر همتی ضمن اعلام انجام هزار و ۱۸۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی فرآیند بستری بیماران در مراکز درمانی، آمار مراجعان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته در دو روز گذشته، همچنین بررسی عملکرد مراکز ۱۶ ساعته استان دیگر محور نشست امروز بود.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که به اعلام آمار فوت و بستری افراد مبتلا به کووید۱۹ در بخش های عادی و مراقبت های ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های استان پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

یکصد و پنجاه و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، نوزدهم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha