کد خبر: افراد-بالای-۶۰-سال-از-آسیب-پذیرترین-گرو
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه سالمندان قوای جسمانی ضعیف تری نسبت به افراد جوان دارند و  به طور معمول مبتلا به بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، ریوی، فشارخون، دیابت، و ضعف سیستم ایمنی هستند، اظهار کرد: به همین دلایل خطر ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان بیشتر است.

 وی با بیان اینکه عوارض و شدت بیماری در سالمندان شدید تر است خاطر نشان کرد: علائم بیماری در این گروه سنی شامل سرفه، تب، بدن درد، تنگی نفس، خستگی و احساس سنگینی، درد در قفسه سینه، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ و دل درد، گیجی و تغییر سطح هوشیاری می باشد.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند مراقبت بیشتر هستند افزود: خانواده ها و اطرافیان در این باره نقش مهمی دارند و باید از سالمندان در مقابل این بیماری محافظت کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده ومدارس معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد به خانواده های دارای سالمند توصیه کرد: درصورت مشاهده علائم سرماخوردگی درهر یک از اعضاء خانواده لازم است از تماس با سالمندان خودداری کرده و سالمند از ماسک استفاده کند. همچنین همه اعضاء خانواده، پرستار، خدمتگزار، درمانگر و ..... که با سالمند در تماسند در بدو ورود به منزل بلافاصله دستهای خود را با آب و صابون شسته و از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل برای ضد عفونی کردن دست ها استفاده کنند، حتی الامکان اتاق سالمند از اتاق سایر افراد مجزا بوده و دارای پنجره و تهویه مناسب باشد .

وی افزود: سالمندان به هیچ عنوان نباید در مراکز و محافل عمومی و مراسم دسته جمعی خصوصاً در فضای بسته حضور پیدا کنند و از  دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند. همچنین کلیه لوازم مورد استفاده سالمندان مانند رختخواب، ظروف غذا، مهر و جانماز، حوله و سایل حمام و... باید از دیگران مجزا باشد.

دکتر احمدیان در ادامه با تاکید بر اینکه سالمندان در صورت داشتن علائم بیماری پس از مراجعه به مراکز درمانی نباید در خانه تنها بمانند گفت: با توجه به اینکه استراحت و خواب کافی در دوران بیماری می تواند وضعیت سالمند را بهبود ببخشد در این دوران سالمند نباید از منزل خارج شده و فقط در منزل استراحت نماید.

وی افزود: باید داروهای سالمند بیمار به موقع داده شده، همچنین به وی مایعات گرم فراوان، میوه جات، سبزیجات، رژیم غذایی پر پروتئین وداروهای برطرف کننده علائم بدهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha