کد خبر: افت-17-میلیون-دلاری-بودجه-در-فدراسیون-جه
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک موضوع کسر ارزش دارایی های فدراسیون جهانی دومیدانی نسبت سال 2018 که به رقم 27/6 میلیون دلار تنزل یافته بود نسبت به سال 2019 افزایش حدود 4 میلیون دلاری را بهمراه دارد اما بطور کلی نشانگر آسیب مالی نسبتا جدی به بدنه دومیدانی جهانی با تشدید شیوع گسترده کرونا است.

از سوی دیگر علاوه بر قرارگرفتن فدراسیون جهانی دومیدانی در لیست وام گیرندگان از کمیته بین المللی المپیک، مبلغی بالغ بر 40 میلیون دلار که مقرر به پرداخت از سوی IOC بود به سال 2021 و به احتمال زیاد با روند کاهشی موکول گردیده است. هرچند، این نهاد بین المللی با چشم امید به اسپانسرهای بزرگ خود نظیر آسیکس و سیکو به دنبال جبران کسری بودجه خواهد بود. بعلاوه، قرارداد امضاءشده ده ساله با کمپانی بزرگ واندا در چین، بزرگترین شریک تجاری دایموند لیگ میتواند فدراسیون جهانی دومیدانی را از این چالش حفظ نماید.

 گفتنی است، فدراسیون جهانی دومیدانی 32 درصد از سهام دایموند لیگ را در اختیار دارد و بر اساس آخرین تصمیم هیات اجرایی این نهاد؛ مقرر شده است تا سقف دارایی 25 میلیون دلار بعنوان ذخیره دائمی و منابع در فدراسیون جهانی حفظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha