کد خبر: افتتاح-2-خانه-هلال-در-شهرستان-خدابنده
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، شهرام میرزایی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خانه های هلال شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران افزود: خانه های هلال در فرمانداری شهرستان خدابنده و بخش مرکزی این شهرستان در روستای یک هزار و 280 خانواری محمود آباد افتتاح شد.

وی اظهارداشت: روستای محمود آباد و روستاهای تابعه آن حادثه خیز است و در گذشته چندین مورد سیل در این روستاها و روستاهای تابعه به جاری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نقش آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه به عنوان یک ماموریت در کاهش تلفات جانی و مالی هلال احمر را موظف کرده تا نسبت به ترویج فرهنگ یادگیری کمک های اولیه که موجب ارتقای عملکرد افراد در حوادث و سوانح می شود، اقدام کند.

میرزایی تاکید کرد: راه اندازی خانه هلال در بخش مرکزی روستای محمود آباد با همکاری دهیاری این روستا انجام شده که امید داریم بتوانیم با توجه به دامنه و گستردگی محمود آباد که 28 روستا را  تحت پوشش قرار می دهد ساکنان در این روستاها را تحت پوشش آموزش همگانی و کمک های اولیه قرار دهیم و نیروهای عملیاتی برای مقابله با حوادث و سوانح تربیت کنیم و ارائه خدمات عام المنفعه در سطح روستاها نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط خود مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از مهمترین اهداف مهم راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری و محلات استان زنجان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در جمعیت هلال احمر از غنچه های هلال در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می توانند داوطلبانه در هلال احمر فعالیت داشته باشند و آموزش همگانی و کمک های اولیه برای همه این گروه های سنی در خانه های هلال ارائه می شود.

میرزایی یادآوری کرد: در خانه های هلالی که افتتاح و راه اندازی می شود بلافاصله عضو گیری آغاز و ارائه آموزش های همگانی نیز ارائه می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه تا نیمه نخست شهریور امسال بیش از یکهزار و 30 نفر از اعضای خانه های هلال در سطح این استان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند و تاکنون بیش از 116 دوره آموزشی در خانه های هلال فعال برای اعضا برگزار شده است.

وی افزود: فراگیران پس از گذراندن این دوره ها به آموزش کمک های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می شوند تا از آموزش های تخصصی نیز بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، افتتاح خانه هلال فرمانداری خدابنده با حضور فرماندار و معاون عمرانی و افتتاح خانه هلال روستای محمود آباد نیز با حضور دهیار، روحانیون و معتمدین محلی و اعضای شورای اجرایی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha