کد خبر: افتتاح-۱۸-خانه-هلال-در-مناطق-روستایی-اس
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
افتتاح ۱۸ خانه هلال در مناطق روستایی استان ایلام در هفته دولت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، مدیرکل بحران استان در کارگروه راه اندازی خانه های هلال در مناطق روستای استان ایلام به مصوبه شورای عالی مدیریت بحران که پیشنهاد شده جمعیت هلال احمر در روستاها نسبت به ایجاد خانه های هلال اقدام نماید اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه های توسعه، افزایش سطح آگاهی های عمومی و مشارکت های مردمی در پیشگیری ازوقوع حوادث و آمادگی و مقابله با حوادث و افزایش تاب آوری اجتماعی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در این جلسه گفت: هلال احمر قبل از مصوبه شورای عالی مدیریت بحران در حوزه های جوانان ، داوطلبان و امداد و نجات در روستاها و در قالب کانون های امداد روستایی حضور داشت اما برای اینکه کار در روستاها انسجام پیدا کند خانه های هلال شکل گرفت.

علی اصغر علی اکبری به فعالیت 27 خانه هلال روستایی درسطح استان اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته دولت ۱۸ خانه هلال جدید در مناطق روستایی استان افتتاح خواهد شد.

علی اکبری به افتتاح نخستین خانه هلال در روستای سراب شهرستان ایوان به‌صورت ویدئوکنفرانس در هفته دولت و با حضور مسئولان کشوری و استانی اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش های امدادی در مواقع بحران، پاسخگویی به نیاز روستائیان در امر امدادگری و آشنایی آنان به خوداتکایی در اقدامات امداد و نجات تا زمان حضور تیم‌های اعزامی از مراکز استانی و شهرستانی ضرورت وجود خانه‌های هلال در روستاها را دوچندان کرده است.

وی بیان کرد: در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان(۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان( ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha