کد خبر: افتتاح-همزمان-8-بیمارستان-و-مرکز-درمانی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
افتتاح همزمان 8 بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت 1400 تخت بیمارستانی
 
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه این پروژه ها روز پنجشنبه 27 شهریور افتتاح می شوند، افزود: بیمارستان های اشاره شده در استان های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان هستند که با بهره برداری از این پروژه ها، بالغ بر 125 هزار مترمربع و همچنین 1400 تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده می شود.
وی با بیان اینکه این پروژه ها با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنين کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند،  یادآور شد: کل اعتبار هزینه‌ شده در این پروژه ها، بالغ بر 6 هزار و 400 میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از 3 هزار و 700 نفر است.
بیمارستان آیت الله خویی
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یکی از بیمارستان های آماده افتتاح را بیمارستان آیت‌ الله خویی در شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: این بیمارستان با زیربنای 3 هزار و 500 متر مربع و تعداد 295 تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال و اشتغال زایی 750 نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم عزیز این منطقه است.
تقوی نژاد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در 4 طبقه از سال 1391 آغاز شد. بیمارستان دارای بخش های جراحی با 9 تخت، اورژانس با 35 تخت، بستری با 175 تخت‌ و بخش های ویژه با ظرفیت 76 تخت است. همچنین علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به راه اندازی بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، پاراکلینیک و آزمایشگاه کرونا اشاره نمود.
بیمارستان شفای سقز
وی دومین پروژه بيمارستانی که روز 5 شنبه افتتاح می شود را بیمارستان شفای سقز در استان کردستان اعلام کرد و گفت: این بیمارستان با زیربنای بالغ بر 16 هزار و 700 متر مربع و تعداد 235 تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 300 نفر ساخته شده است.
تقوی نژاد تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان در 4 طبقه، از سال 1387 آغاز شد که دارای بخش های جراحی با 5 تخت،  اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با 176 تخت و بخش های ویژه با ظرفیت 34 تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و ماموگرافی اشاره نمود.
بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: سومین پروژه آماده بهره برداری، بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی است.
تقوی نژاد افزود: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده  است پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.
بیمارستان پوست رازی تهران
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: بیمارستان پوست رازی تهران نیز با زیر بنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است.
تقوی نژاد ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در ۸ طبقه، از سال ۱۳۸۸ اغاز شد که دارای ۸ اتاق عمل سرپایی و ۴ اتاق عمل جراحی، بخش اورژانس با ۱۸ تخت، بخش بستری با ۱۴۱ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۱۳ تخت و بخش شیمی درمانی با ظرفیت ۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله رادیولوژی، فوتوتراپی، آزمایشگاه و بخش های شیمی درمانی اشاره نمود.
مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری 
وی اظهار داشت: ششمین پروژه آماده افتتاح در روز پنج شنبه با حضور  رییس جمهوری، مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر است. عملیات اجرایی پروژه مرکز پیوند مسیح دانشوری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است.
مرکز بیماری های تنفسی زابل 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، همچنین گفت: مرکز بیماری های تنفسی زابل با زیربنای بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۶۴ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه در ۲ طبقه، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۴ تخت، اورژانس با ۱۵ تخت، بخش بستری با ۲۶ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۹ تخت و بخش سل و آنکولوژی با ظرفیت ۱۰ تخت است.
بیمارستان تالش
وی هشتمین پروژه آماده افتتاح را بیمارستان تالش در استان گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: این بیمارستان با زیربنای بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۱ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر ساخته شده است.
تقوی نژاد افزود: عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۳ تخت، بخش بستری با ۱۵۹ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۳۰ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن و ام آر آی و همچنین به امکانات توانبخشی همچون فیزیوتراپی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha