کد خبر: افتتاح-سامانه-پزشکی-از-راه-دور-کلان-منط
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سخنانی در این مراسم گفت: در قالب سامانه پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ کشور، دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد، اسفراین، بجنورد و بیرجند خدمات درمانی را  از راه دور به عموم بیماران از جمله محرومان ارائه می‌دهند.

دکتر سید محمدحسین بحرینی افزود: دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ کشور در خرداد ماه سال گذشته ستاد پزشکی از راه دور (سپاد) را با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی کرد که خدمات پزشکی از طریق این سامانه با همکاری پزشکان به سه استان خراسان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه، خدمات مشورتی تخصصی، ویزیت از راه دور و بستری ویژه بیماران کووید ۱۹ را در گام نخست خود ارائه می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گام دوم این سامانه ارائه خدمات بیماران خاص و مزمن و در گام سوم ارائه خدمات تله رادیولوژی و تله پاتولوژی به بیماران را در دستور کار قرار داده است.

دکتر بحرینی افزود: اجرای هر یک از این گامها دو تا چهار ماه پیش‌بینی شده است و بنابراین تا ۶ ماه آینده عملیاتی شدن گام سوم سامانه پزشکی از راه دور در کلان منطقه ۹ کشور را انتظار داریم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳ ایستگاه در کلان منطقه ۹ کشور فعالیت خواهند داشت که از جمله ایستگاه‌های شاخص این منطقه می‌توان به بیمارستان‌های امام رضا(ع) و قائم(عج) مشهد اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌زودی پایگاه‌های ویزیت از راه دور سیار این سامانه هم افتتاح می‌شود ضمن این که در کلان منطقه ۹ کشور امکان ارتباط با ۶۶ نقطه در بحث مدیریت بیماری کووید ۱۹ فراهم است.

دکتر بحرینی افزود: در این گام سه تخصص ریه، عفونی و ICU در تمامی ایستگاه‌های این منطقه فعال شده است.

وی اضافه کرد: اکثر دستگاه‌های مورد نیاز این سامانه در استان‌های خراسان‌ رضوی، شمالی و جنوبی تهیه و تولید شده است و ضمن اعتماد به توان نیروهایمان بومی‌گرایی را در اولویت قرار داده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب خدمات این سامانه، پزشک مشاور به‌ صورت تصویری می‌تواند از طریق گوشی‌ها و "ویپ" که روی بستر امن خصوصی دانشگاه بوده و نیز از طریق سامانه با پزشک و نیز بیمار تعامل برقرار کرده و فرآیند مشورت را تکمیل کند.

دکتر بحرینی افزود: در قالب این طرح، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و تمامی بیماران مزمن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha