کد خبر: افتتاح-زیرگذر-گلوبندک-تا-پایان-سال-پلی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸
افتتاح زیرگذر گلوبندک تا پایان سال/ پلی در منطقه تاریخی 15 خرداد ساخته نمی‌شود

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به پروژه زیرگذر گلوبندک گفت: با بهره‌برداری این پروژه مردم قرار است شاهد اتفاقات بسیار خوبی در محدوده 15 خرداد باشند.

وی با بیان اینکه در ایستگاه 15 خرداد شاهد اشکالات قدیمی هستیم، افزود: این ایستگاه از اولین ایستگاه‌های بهره‌برداری شده مترو تهران بوده است به همین دلیل آسانسور و پله برقی ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: معمولا مردمی که برای خرید به بازار می‌آیند در اتمام کارهایشان با خود وسایل زیادی همراه دارند اما برای اینکه بتوانند این خریدها را تا مترو 15 خرداد حمل کنند به خاطر محدودیت‌هایی که در ورودی ایستگاه این مترو وجود دارد باید سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

صبوری دیلمی تاکید کرد: ایستگاه 15 خرداد دو ورودی و خروجی محدود و معدود دارد و اگر زمانی حادثه‌ای در این ایستگاه رخ دهد راه فرار نداریم به همین دلیل سعی کردیم با ساخت زیرگذر گلوبندک 2 ورودی را به 6 ورودی افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: برای این 6 ورودی 9 آسانسور بزرگ پیش بینی شده تا مردم و به خصوص معلولان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معاون شهردار تهران بیان داشت: با بهره‌برداری این ورودی‌ها ما مستقیما مردم را از بازار وارد تیکیتال مترو که پله برقی، پله معمولی و آسانسور دارد، وارد می‌کنیم.

صبوری دیلمی تصریح کرد: شاید برای اولین بار باشد که ما یکی از ایستگاه‌های مترو تهران را به این صورت تجهیز و نوسازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت این زیرگذر بین معاونت فنی و عمرانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک همکاری بسیار خوبی شکل گرفته است، گفت: هم‌اکنون اتصال به تیکیتال مترو برقرار شده اما در حال انجام کارهای پایانی هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران عنوان کرد: تا پایان سال جاری هر دو طرف مسیر در اختیار مردم قرار خواهند گرفت.

صبوری دیلمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ساخت پل برای رفع گره‌های ترافیکی اظهار کرد: معمولا در همه دنیا در محدوده تاریخی شهر اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و همه تلاش می‌کنند که این محدوده به شکل قدیمی خود باقی بماند.

وی ادامه داد: باید خود را با محدوده تاریخی وفق دهیم و با استفاده کمتر از خودرو و همچنین استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و کاهش سرفاصله قطارها مشکلات ترافیکی این مناطق را برطرف کنیم.

معاون شهردار تهران یادآور شد: در هیچ کشوری توصیه نمی‌شود که در بافت تاریخی و قدیمی پلی زده شود و یا تغییرات روی آن صورت گیرد. این موضوع با ذائقه شهرسازی در دنیا همخوانی ندارد.

  گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha