کد خبر: افتتاح-راه‌آهن-یزد-اقلید-در-خرداد-۱۴
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
افتتاح راه‌آهن یزد – اقلید در خرداد ۱۴۰۰ مشروط بر تزریق بودجه

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد منجمی، مجری طرح راه‌آهن یزد – اقلید درباره زمان افتتاح این پروژه ملی اظهار کرد: مراسم افتتاح راه‌آهن یزد - اقلید می‌تواند در خرداد ماه باشد، مشروط بر آنکه سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان را که ۱۷۵ میلیارد تومان آن نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه است به پروژه تزریق و پرداخت کند.

وی گفت: در صورت پرداخت این مبلغ، این امکان وجود دارد که در خردادماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منجمی با تاکید بر اینکه پس از دریافت مبلغ ۲۷۵ میلیارد، این بودجه صرف هزینه بخش‌های ناتمام مسیر ریلی اقلید – یزد خواهد شد، افزود: عمده این بودجه صرف هزینه مسیر ریلی بین ایستگاه ابرکوه تا ایستگاه فراغه خواهد شد.

مجری طرح راه‌آهن یزد – اقلید اظهار کرد: اکنون عمده کار بین محدوده ۲۱۵ تا ۲۴۵ باقی‌مانده که لازم است تا خرید ادوات و ریل برای اتمام کار در این محدوده انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: تکمیل این مسیر هزینه بر بوده و لازم است تا برای ساخت این مسیر، خرید نقدی انجام شود.

منجمی گفت: برای اینکه این پروژه در خردادماه به افتتاح برسد، نیاز به اعتبار فوری دارد. میزان مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۳۷۵ میلیارد تومان بود که طی توافقی که انجام گرفت، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و ضرورت دارد تا هر چه زودتر مابقی نیز پرداخت شده تا نسبت به تکمیل فوری پروژه اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha