کد خبر: اعمال-مقررات-جدید-کرونایی-برای-حفظ-سلا
۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که سلامت ، امنیت و معیشت مردم سه مقوله ای است که باید با هم مورد توجه قرار داشته باشد ، اظهارداشت: سلامتی و حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد و نمی توانیم با عدم تصمیم گیری به موقع زمینه پیشروی بیماری کرونا را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که همه بیمارستان های دولتی و خصوصی باید آماده در اختیار گذاشتن تخت های عادی و آی سی یو برای بستری بیماران کرونایی باشند ، ادامه داد: هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نمی شود هرچند تاکنون نیز شاهد همکاری مناسب بخش های مختلف درمانی بوده ایم.

وی با بیان این که دستگاه های نظامی و انتظامی باید بیمارستان های ثابت و سیار خود را همراه با پرسنل مورد نیاز آماده کرده و با درخواست دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیماران قرار دهند ، افزود: طرح بسیار ارزشمند شهید سپهد سلیمانی(محله محور) نیز باید با شدت بیشتری انجام شود و کلیه دستگاه ها تکلیف دارند کمک های لازم را در این زمینه ارائه کنند.

استاندارفارس با اشاره به این که برابر تصمیمات ستاد ملی کرونا برخی فعالیت ها ممنوع و برخی نیز محدود خواهند شد ، گفت: ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز با توجه به برخی موارد ضروری ، توسط نیروی انتظامی کنترل خواهد شد و حمل و نقل عمومی نیز محدود می شود؛ از شنبه مترو و برخی خطوط اتوبوسرانی نیز تعطیل شود.

رحیمی با بیان این که نظارت بر رعایت دستورالعمل ها تشدید می شود و هر شخص حقیقی و و حقوقی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد توسط مقام قضایی ذیصلاح جلب می شود ، ادامه داد: بازرسی شبانه از فعالیت های تجاری باید تشدید شود و کلیه فعالیت های تجمعی آموزشی ، مذهبی و ورزشی باید تعطیل و محدود شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که باید کمک های مومنانه و مواسات با همراهی دستگاه های مسئول و خیرین گرامی ادامه یابد، گفت: شهرداری باید برای نصب تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در خصوص بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

وی خواستار نظارت کامل فرمانداران بر اجرای تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شد و اظهارداشت: اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز کارگاهی و کارخانه های استان نظارت دقیقی داشته باشند.

استاندارفارس با بیان این که اتحادیه های صنفی باید در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا توسط واحدهای صنفی ، همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند ، گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی بیماری کرونا باید فعالیت های خود را در زمینه آگاهی رسانی به مردم تشدید کند.

رحیمی خواستار برخورد جدی تعزیرات حکومتی با اصناف متخلف شد و افزود: اداره کل امور مالیاتی باید در خصوص دریافت مالیات ها به گونه ای برنامه ریزی کند که موجب تجمع نشده و زمینه گسترش بیماری کرونا را فراهم نکند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که دورکاری کارکنان دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در شهرهای قرمز یک سوم نیروها و در شهرهای نارنجی یک دوم نیروها بر سرکار حاضر شوند و نیروهای حاضر نیز باید به صورت کامل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند ؛ در غیر این صورت مدیر دستگاه جریمه خواهد شد و مدیران نیز باید کارکنان متخلف را جریمه کنند.

وی با تاکید بر این که امور باید به صورت الکترونیک صورت گیرد و خدمات دهی به مردم نباید قطع شود، ادامه داد: خرید از اصناف به صورت تلفنی و الکترونیکی با استفاده از پیک مورد توجه قرار گیرد.

استاندارفارس خواستار تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی شد و با تاکید بر این که نگهداری خانگی از بیماران باید در دوران پیک بیماری کرونا مورد توجه قرار داشته باشد، افزود: مراکز تست های سریع باید افزایش یابد و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی استان باید تهیه واکسن کرونا را بیش از گذشته پیگیری کنند. رحیمی خواستار کنترل ورود و خروج اتباع خارجی در فرودگاه ها توسط هلال احمر شد و افزود: هلال احمر باید طرح تذکر لسانی در مراکز پر تردد را با حفظ احترام مردم در دستور کار داشته باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که برگزاری مراسم های عروسی و ختم و تجمع ممنوع است و برخورد قضایی با آن ها صورت می گیرد، افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش خصوصی باید ساعات کار خود را افزایش دهند تا تجمع در این دفاتر شکل نگیرد.

وی بر کنترل تجمعات در اداره ثبت ، دفاتر وکلا و محاکم قضایی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مقررات ستاد استانی بیماری کرونا همه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد باید رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha