کد خبر: اعمال-محدودیتهای-جدید-کرونایی-از-اول-آ
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هرگاه تجمعات خانگی و سفرها شکل می گیرد متاسفانه با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ورودی بیمارستانها نیز افزایش می یابد، اظهار کرد: در همین راستا نه تنها ما بلکه دیگر کشورها هم مجبور به اعمال محدودیت می شویم.
وی ادامه داد: از 3هفته گذشته ابتدا 43شهرستان و سپس در 46شهرستان محدودیت های شدید کرونایی اعمال شد که براساس ارزیابی انجام شده نتایج این اقدام کارساز بوده است.
سخنگوی ستادملی مقابله با کرونا از آماده شدن طرح جامع که براساس شاخص بیماری ها و تعداد بستری ها است خبر داد و به پویا بودن این طرح اشاره کرد.
دکتر رئیسی با اشاره به سه سطح هشدار سه(قرمز)، دو(نارنجی)،یک(زرد)، مطرح کرد: براساس سطح هشدار متناسب  با هر وضعیت محدودیت‌هایی اعمال می شود که برای ارزیابی تاثیر محدودیتها حدود 2هفته زمان لازم است و سپس می توان تصمیم گرفت که به تمدید یا تشدید محدودیتها نیاز است یا خیر.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف اصلی ستاد تعطیلی کسب و کار مردم نیست، مطرح کرد: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش ورودی بیمارستانها مجبور به اعمال محدودیت هستیم.
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه مشاغل به جز مشاغل خیلی ضروری که به تامین روزانه مایحتاج  و مسائل امنیتی  و سلامت مردم مربوط می شود، در شهرهای قرمزبه مدت 2 هفته تعطیل خواهند بود و سپس با ارزیابی های وزارت بهداشت ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند.
دکتر رئیسی اعلام کرد: براساس ارزیابی اولیه بیش از 100 شهر و شهرستان که اکثر مراکز استانها از جمله تهران نیز جزو آنها هستند، در وضعیت قرمز هستند، همچنین مشاغل سطح 3 و 4 در 150 شهر یا شهرستان سطح نارنجی تعطیل هستند. در 155شهرستان که دارای وضعیت زرد هستند در سطح شغلی 4 محدودیت ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: محدودیتهای اعلام شده تنها مربوط به مشاغل نیست بلکه آموزش، مدارس، دانشگاهها و مراسم‌های فرهنگی_مذهبی هم شامل هستند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در تمامی سطوح هشدار محدودیتها از جمله آموزش های غیرحضوری مدارس و دانشگاهها، مراسم های مذهبی و فرهنگی به مدت دوهفته اعمال و سپس مجدد فعالیتها آغاز خواهد شد.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به نحوه کار کارمندان ادارات با اعمال محدودیت های جدید کرونایی بیان کرد: براساس این محدودیتها یک سوم کارکنان در مناطق سطح هشدار 3، یک دوم کارکنان در مناطق سطح هشدار 2 و  دوسوم کارکنان در مناطق سطح هشدار یک باید در محل کار حاضر شوند.
وی به محدودیت ترددها هم اشاره و مطرح کرد: در مناطق سطح هشدار 2 و 3 خودروها با پلاک بومی این شهرستانها نمی توانند از شهر خود خارج و یا وارد یک شهر دیگر شوند، همچنین پلاک‌های غیربومی هم نمی توانند وارد این مناطق شوند.
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان اجرای محدودیتهای جدید از اول آذرماه در کشور خواهد بود و در این یک هفته باقی مانده هم بحث آموزش و اعلام جزئیات پیگیری خواهد شد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه محدودیت ها و جرائم راه حلهای موقت هستند، اظهار کرد: تا زمانی که دارو و واکسن کرونا در دسترس نیست، راهکار اصلی رعایت دستورالعملهای بهداشتی، خودمراقبتی، مراقبت از خانواده و همکاران خواهد بود تا از شر این محدودیتها رها شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha