کد خبر: اعلام-شرایط-تجمع-و-تردد-عمومی-از-اول-آذر
۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت ها متناسب با وضعیت روند بیماری کووید-19 در شهرها از ابتدای آذرماه اظهار کرد: در شرایط قرمز حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمت ضروری تا یک دوم و در سایر ادارات تا دو سوم کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای با وضعیت نارنجی حضور کارکنان در ادارات خدمات دهنده ضروری تا یک سوم  و سایر ادارات به میزان یک دوم  و در شرایط زرد خدمات ضروری به صورت کامل و سایر ادارات به صورت یک سوم خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برگزاری نشست ها در ادارات در شهرهای با شرایط قرمز تا 15 نفر، در شرایط نارنجی تا 20 نفر و شرایط زرد تا 30 نفر با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

دکتر قلیان با بیان اینکه تمامی فعالیت های آموزشی و مدارس به صورت غیر حضوری و با حضور یک سوم مسئولان سامانه آموزشی است تصریح کرد: در شرایط فعلی فعالیت مساجد و نماز جمعه در تمامی شهرها با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد از ابتدای آذر ماه به مدت دو هفته تعطیل است.

وی در خصوص فعالیت اصناف نیز گفت: در شرایط قرمز رده های شغلی 2،3 و 4 به مدت دو هفته تعطیل و تنها گروه یک مجاز به فعالیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: فعالیت اصناف در شهرهای با شرایط نارنجی گروه های 3 و 4 به مدت دو هفته تعطیل و فعالیت گروه های یک و دو مجاز است.

دکتر قلیان تاکید کرد: عبور و مرور در شهرهای شرایط قرمز و نارنجی هیچ خودرو بومی اجازه خروج و  هیچ خودرو غیر بومی اجازه ورود ندارد.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی به افراد مبتلا تا 14 روز اجازه فروش بلیط ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: این محدودیت ها هر دو هفته یک بار تا پایان سال مورد ارزیابی و بازبینی قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha