کد خبر: اعزام-کاروان-سلامت-داوطلبان-هلال-احمر
۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ امیرحسین علیمردانی با اشاره به اعزام کاروان سلامت به روستاهای محروم بخش مرکزی قم به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: این کاروان سلامت با حضور 50 نفر از همکاران، داوطلبان، خیرین و نماینده ولی فقیه  و مددکار جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

وی هدف از اجرای طرح کاروان سلامت و اعزام پزشکان به مناطق محروم را ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس همنوعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری بین مردم دانست.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم از جمله طرح‌های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی و آموزش روستاییان در زمینه‌های مختلف است که با استقبال عمومی مواجه شده و به صورت مستمر اجرا می‌شود.

علیمردانی با اشاره به حضور و همراهی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در این کاروان جمعی از پزشکان داوطلب، اعضا، داوطلبان و مربیان جمعیت هلال احمر در قالب کاروان سلامت در روستاهای بخش مرکزی قم به ارائه خدمات پرداختند.

وی افزود: ارائه خدمات حمایتی مانند ویزیت رایگان بیماران، توزیع رایگان دارو و اقلام بهداشتی، اجرای برنامه های فرهنگی، دیدار با خانواده دو شهید و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارت های بهداشتی از جمله اقداماتی بود که در قالب این کاروان انجام ‌شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با تقدیر از همراهی و مشارکت مردم و مسئولان روستاهای بخش مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه‌ها که به صورت مردمی و خودجوش اجرا می‌شود، موجب افرایش نشاط را در جامعه شده و حس همنوعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری را بین مردم گسترش می‌دهد.

علیمردانی خاطر نشان کرد: هلال احمر، اعزام کاروان سلامت را برای اثرگذاری بیشتر و اجرای بهتر با مشارکت معاونت‌های مختلف از جمله جوانان، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش و امداد و نجات برگزار می‌نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha