کد خبر: اعتماد-عمومی-در-گرو-اعطای-حق-انتخاب-به-م
۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
اعتماد عمومی در گرو اعطای حق انتخاب به مردم/315 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی صبح امروز جمعه 23 خرداد ماه با حضور در شعبه اخذ رای شهرستان تهران برای پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر،  خطاب به شرکت کنندگان در انتخابات، گفت: امروز در مکانی حضور دارم که شاید ده ها بار در مناسبت های مختلف در این سالن حضور داشتم اما هیچ کدام به اندازه امروز که در جمع صمیمی شما هستم برایم لذت نداشته است. آرزو می کنم خداوند بزرگ، زحمات شما را در جای جای کشور عزیزمان و در ام القرای جهان اسلام مورد قبول قرار دهد.

وی با اشاره به شرایط خاص جمعیت هلال احمر، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط خاصی که دارد یکی از بزرگترین سازمان های امدادی منطقه و دنیا محسوب می شود و این جمعیت حق دارد از وجود داوطلبان، امدادگران، نجاتگران و جوانان پر شور خود بهره مند شود.

315 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تعداد اعضای داوطلب، جوانان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، تاکید کرد: بیش از 559 هزار نفر، داوطلب داشتیم که از این تعداد 315 هزار نفر افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند تا در انتخاباتی حضور یابند که افراد مورد نظر خود را از میان نامزدها، انتخاب کنند.

وی افزود: با توجه به برخی حواشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته، زمان بندی برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر مقداری به هم خورد. از زمان بندی چند ماهه که نیاز بود تا انتخابات به نحو خوبی انجام شود فاصله گرفتیم؛ اما کمک خدای بزرگ و همت همکارانم در جمعیت هلال احمر،  باعث شد در بازه زمانی محدود، همه امکاناتی که برای برگزاری انتخاباتی باشکوه نیاز بود را تدارک دیده شود و این کار به سرانجام خوبی برسد.

رای گیری 3 ساعت ادامه دارد

دکتر همتی با تاکید بر انتخاب افراد شایسته از میان نامزدهای شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، گفت: با انتخاب افراد شایسته از بین 3 هزار 683 نفر، یک هزار و 869 نفر، برای شوراهای اجرایی و بازرسی انتخاب می شوند و این انتخابات براساس ماده 30 آیین نامه، 3 ساعت ادامه دارد.

وی اضافه کرد:  انتظار داریم مردم ما همیشه احساس آرامش کنند اما در همه بحران ها پس از خداوند و ائمه اطهار، دست ما و چشمان ما نیازمند دستانی است که به هموطنان آرامش می‌دهد و این لباس رنگین اعضای هلال احمر، همیشه به مردم آرامش داده و در همه بحران ها در کنار مردم بوده است.

به گفته رئیس جمعیت هلا احمر، این جمعیت زمانی موفق است که به دور از هرگونه حاشیه فعالیت کند و انتظار ما از همه عوامل این است  که بدون جانبداری این انتخابات را برگزار کنند.

 از حضور بازنشستگان در انتخابات محروم شدیم

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به عدم حضور بازنشستگان در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر براساس رای دیوان عدالت اداری و تایید سازمان بارزسی کل کشور، گفت:  از حضور بازنشستگان در این دوره محروم شدیم. فردی از معاونت تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی سوال کرده بود که براساس قانون، تکلیف بازنشستگان برای شرکت در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر چیست؟ براساس آن نامه هایی به هلال احمر زده شد که درباره آن ها از دیوان عدالت اداری استعلام شد و براساس رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری، بازنشستگان حق حضور در انتخبات را نیافتند.

وی افزود: در این زمینه فقط به نامه دیوان عدالت اداری اکتفا نکردیم و مجموع 2 نامه معاونت تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی  و رای دیوان عدالت اداری را برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال کردیم و نظر صریح آن ها را خواستیم و جمع نامه ها این شد که از محضر بیش از 400 نفر از بازنشستگان در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر محروم شدیم، اما هیچ یک از این عدم حضورها به معنی نفی حضور ارزشمند بازنشستگان نیست و  ما می‌خواهیم تا بازنشستگان کماکان به حضور ارزشمند خود در جمعیت هلال احمر و انجام امور خیر و فعالیت های داوطلبانه ادامه دهند.

 اعتماد عمومی در گرو اعطای حق انتخاب به مردم

دکتر همتی به دست آوردن اعتماد عمومی را در گرو اعطای حق انتخاب به مردم دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اعتماد عمومی برپا شود باید به همه حق انتخاب بدهیم. هیچ تفاوتی ندارد که امروز چه شخصی انتخاب شود مهم این است که یک فرد توانمند و توانا به مرحله بعدی راه پیدا کند که به دنبال سود از جمعیت هلال احمر نباشد.

وی بیان کرد: امروز انتخاب نه بین سیاسیون بلکه بین خیرین و نیکوکاران است. انتخابات بین افراد سالمی است که بهترین لحظات زندگی خود را وقف هلال احمر کرده اند و از این موضوع هیچ سودی نبرده اند. جمعیت هلال احمر جای سیاسی بازی و مداخلات بی مورد نیست و آن هایی که دوست دارند با ما کار کنند باید این موضوع را سرلوحه اموراتشان قرار دهند.

رای، حق الناس است

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تبلیغات مسموم برخی سایت های معاند برای شرکت نکردن در انتخابات، گفت: در چند روز اخیر کار برخی سایت های معاند، تبلیغات برای عدم حضور در این انتخابات بوده است و من تعجب می کنم که در مخیله این افراد چه می گذرد که می گویند در این انتخابات شرکت نکنید. این موضوع نشان از این دارد که آن‌ها از جمعیت هلال احمر هیچ شناختی ندارند. ما باید بخشی از آلام مردم را کم کنیم. اگر زلزله ای در کشور رخ دهد، مردم به کمک هلال احمری ها، احتیاج دارند. بنابراین از همه افرادی که انتخاب می شوند می‌خواهم تا از توان، پتانسیل و توانمندی های خود  برای حل مشکلات جمعیت هلال احمر استفاده کنند.

وی افزود: رای؛ حق الناس است باید سعی کنیم این حق الناس را براساس وظیفه شرعی و قانونی خود صیانت کنیم. در انتخاب هیات های مدیره و شورای عالی افرادی انتخاب شوند که شرایط و ویژگی های خوبی داشته باشند. همکاران اجرایی ما مجاز نیستند که در هیچ مرحله ای افراد را غربال کنند و طبیعتا عقل سلیم حکم می‌کند که هیات نظارت مانع از ورود افراد حاشیه ساز و فاقد صلاحیت های عمومی شوند.

اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: سعی کردیم همه ضوابطی که از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده بود را به صورت دقیق اجرا کنیم. این ضوابط و دستور العمل ها در سراسر کشور اجرا می شود تا عوامل اجرایی و شرکت کنندگان بدون هیچ مشکلی این انتخابات را پشت سر بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha