کد خبر: اعتراف-رسانه-صهیونیستی-به-پیشرفت-موشک
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
اعتراف رسانه صهیونیستی به پیشرفت موشک‌های مقاومت در غزه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم، این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد، 22 درصد از موشک‌های شلیک‌شده از نوار غزه به مناطق پرجمعیت هدایت می‌شدند که این بدان معناست حماس به توسعه توانمندی‌های خود ادامه می‌دهد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، حماس در سایه آتش‌بس اخیر توانمندی‌های خود در جنوب را توسعه و گسترش داده است به نحوی که از مجموع 40 موشکی که طی روزهای اخیر شلیک شده، 9 موشک به سمت شهرک‌های پرجمعیت در غلاف غزه هدایت شدند که 7 تا از آنها توسط سامانه "گنبد آهنین" رهگیری شدند و 2 موشک دیگر نیز نزدیک ساختمان‌هایی در این منطقه منفجر شدند که خساراتی را نیز بر جای گذاشتند.

این روزنامه افزود، حماس تلاش کرد طی تنش‌های دو سال گذشته با شلیک مقادیر زیادی موشک در مدت زمان کوتاهی، گنبد آهنین را دور بزند و موفقیتی جزئی در شهرک "اسدود" به دست آورد.

دور جدید تنش در فلسطین اشغالی پس از آن تشدید شده است که صهیونیست‌ها اجازه برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان را به فلسطینی‌ها به ویژه در اطراف مسجد الاقصی نمی‌دهند.

به همین خاطر قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

در درگیری شدید نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی که به زخمی شدن ۱۰۵ فلسطینی منجر شد، به حملات موشکی فلسطینیان و رژیم صهیونیستی کشیده شد.

در اعتراض به این اقدام صهیونیست، نیروهای مقاومت اقدام به شلیک راکت از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی به ویژه مراکز نظامی اسرائیل کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید این حملات راکتی مقاومت فلسطین، اعلام کرد که در حمله بامداد شنبه، 36 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک شد که تنها 6 فروند از آنها رهگیری شده است. در درگیری های اخیر، رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت و نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha