کد خبر: اصلاح‌طلبان-در-انتخابات-مجلس-یازدهم-30
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم 30 بر هیچ شکست خوردند

به گزارش گروه سیاسی طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از فارس؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال ۹۸ در کشور برگزار شد و در نهایت اصولگرایان با اکثریت آراء توانستند اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب و به پیروزی برسند.

اصلاح طلبان همچون گذشته که در تهران با رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان به زورآزمایی سیاسی پرداختند و آنها که در انتخابات مجلس دهم سی بر هیچ بر رقیب خود پیروز شده بودند، در انتخابات دوم اسفند سال گذشته سی بر هیچ همه کرسی‌های مجلس یازدهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اصولگرایان واگذار کردند.

اصلاح طلبان که در وهله نخست در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان مدعی بودند نامزدی برای ارائه لیست واحد از اردوگاه اصلاح طلبان ندارند، در نهایت با دو لیست «یاران هاشمی» و «آمدیم برای ایران» از سوی حزب کارگزاران و ۸ حزب دیگر اصلاح طلب وارد کارزار انتخابات شدند.

عبدالله ناصری امروز طی گفت و گویی عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به چالش کشانده و گفته که عمر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان تمام شده و اصلاحات نیاز به تحول اساسی دارد.

او در بخشی از مصاحبه اول اردیبهشت خود گفته که نمی‌شود یک سر شورای صادق نوروزی و شکوری راد باشند و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی. این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از پیش ببرد.

[caption id="attachment_115292" align="aligncenter" width="693"]اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم 30 بر هیچ شکست خوردند اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم 30 بر هیچ شکست خوردند[/caption]

محمدرضا خباز عضو ارشد حزب اعتماد ملی با نظر عبدالله ناصری مبنی بر این که اصلاحات نیاز به تغییر اساسی دارد، موافق است و تأکید دارد که اصلاح طلبان باید «پوست‌اندازی» کنند.

وی بر این باور است که اصلاح‌طلبان باید یک تغییر در روش‌ها و وضعیت خود به وجود بیاورند که موجبات دلگرمی مردم شود، تا سرمایه اجتماعی آنان (اصلاح طلبان) بیشتر و بهتر از این انتخابات سال گذشته (یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) حضور یابند.

او می‌گوید: ‌اصلاح طلبان باید اقدامی انجام دهند و نمی‌توانند انزوا و گوشه گیری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنند و بگویند ببینیم در آینده چه می‌شود. اصلاح طلبان باید برای سرمایه اجتماعی خود مداقه بیشتری داشته باشند.

وی می‌گوید که اصلاح طلبان قطعا از نتایج انتخابات دوم اسفندماه راضی نیستند چراکه مردم با حضور حداقلی خود نشان دادند امیدی به اصلاح امور از طریق قوه مقننه ندارند، بنابراین این شرایط برای اصلاح طلبان شرایط خوبی نیست. اصلاح طلبان باید همه امیدشان به صندوق‌های رأی باشد و بدانند که اصلاحات از طریق صندوق رأی محقق می‌شود.

به گزارش فارس، سرلیست اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مجید انصاری عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز از تشکل‌های فکری جریان دوم خرداد بود که توانست کمتر از ۷۰ هزار رأی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود اختصاص دهد و سرلیست اصولگرایان یعنی محمدباقر قالیباف با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأی منتخب اول مردم تهران در مجلس یازدهم شد.

طیف تندرو اصلات، حزب اتحاد ملت ایران (مشارکتی‌های سابق) و احزاب کوچک و اقماری آنان در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بالاخره قبل از انتخابات ۲ اسفندماه محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و اعضای حاضر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متقاعد کردند که لیستی از سوی این شورا برای انتخابات بیرون نیاید.

عبدالله ناصری در روزهای اخیر تلویحاً بین احزابی که در انتخابات لیست ارائه نکردند و احزابی که به تعبیر وی "در هر شرایطی" لیست می‌دهند تفاوت قائل شده و معتقد است که نمی‌توان این دو طیف در یک ظرف بگنجد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha