کد خبر: اصفهان-در-وضعیت-آبی-کرونایی-قرار-گرفت
۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ کلانشهر اصفهان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفت که متناسب با کاهش میزان تست‌های مثبت کرونا و افراد بستری شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،دکتر پژمان عقدک  افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از روز شنبه ۱۳ آذر شهرستان‌های اصفهان (همراه با کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه)، برخوار، خمینی‌شهر، خور و بیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر و میمه، فریدن، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف‌آباد در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه تعداد شهرستان‌های آبی (کم‌خطر) استان در هفته گذشته پنج بود، اظهار داشت: رنگ‌بندی شهرستان‌ها متناسب با میزان آزمون‌های مثبت کرونا و افراد بستری در بیمارستان‌ها به ازای هر یک‌صد هزار نفر جمعیت تعیین می‌شود.

دکترعقدک با اشاره به اینکه آبی شدن این تعداد شهرستان در زمان حاضر نشان می‌دهد که وضعیت آن‌ها درزمینهٔ مثبت بودن آزمون‌های کرونا و میزان بستری رو به بهبود است، تصریح کرد: این شرایط نباید باعث شود که مردم تصور کنند وضعیت بسیار خوب است و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا کم‌توجه شوند.

وی با تأکید بر اینکه آمار کرونا در برخی از شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار کاهشی نیست و ثابت مانده است، اضافه کرد: با توجه به شناسایی سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) در برخی از کشورها نیز باید مراقبت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از سویه جدید ویروس کرونا در استان اصفهان شناسایی نشده است، خاطرنشان کرد: در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان پروازهای خارجی، کنترل مرزی می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه روش‌های مقابله با سویه جدید ویروس کرونا مانند موارد قبل است، گفت: مردم تا جای ممکن باید از مسافرت‌های داخلی و خارجی غیرضروری پرهیز کنند و همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون اهتمام داشته باشند.

وی بابیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان اصفهان به ۸۱ درصد رسیده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان این هفته و طرح شهدای سلامت، پوشش واکسیناسیون به ۸۵ درصد برسد.

دکترعقدک همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای آبان امسال و بازگشایی مدارس تاکنون گزارشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در کلاس‌های درس استان نداشتیم، تصریح کرد: اگر حتی یک مورد دانش‌آموز علامت‌دار در کلاسی شناسایی شود آن کلاس تعطیل خواهد شد و اگر در مدرسه‌ای، ۲ کلاس تعطیل شود کل مدرسه تعطیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون چنین موردی در استان  اصفهان  مشاهده نشده است، افزود: در چند مورد تعدادی مدرسه به دلیل رعایت نکردن کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تذکر کتبی دریافت کردند یا مهروموم شدند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۵۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۲۹ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha