کد خبر: اسپری-ضد-افسردگی-بینی-برای-استفاده-در-ا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
اسپری ضد افسردگی بینی برای استفاده در اسکاتلند تایید شد!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، اسپری بینی که افسردگی را درمان می‌کند برای استفاده در NHS اسکاتلند توسط کنسرسیوم داروهای اسکاتلند (SMC) تأیید شده است و این اولین نوع درمان جدید ضد افسردگی است که بیش از 30 سال در انگلستان تصویب می‌شود.

این اسپری که Spravato نامیده می‌شود و حاوی اسکتامین اس ، توسط بیمار یا یک یا دو بار در هفته و به مدت حداقل شش ماه تحت نظارت پزشک متخصص تجویز شده و در کنار داروی ضد افسردگی دیگر مصرف می‌شود. این دارو برای بزرگسالانی که از افسردگی مقاوم در برابر درمان رنج می‌برند در حالی که حداقل دو درمان دیگر شکست خورده است، استفاده می‌شود. حداکثر 30 درصد از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مبتلا به افسردگی مقاوم در برابر درمان هستند و مدت‌هاست که مبارزان خواستار نوآوری و بودجه بیشتر برای گزینه‌های درمانی جایگزین هستند. شواهد حاصل از آزمایشات بالینی که SMC تصمیم خود را بر اساس آن انجام داده، حاکی از آن است که اسپری موثرتر از دارونما است و یک آزمایش دیگر نشان داد که بیمارانی که تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با دارونما نیز میزان عود کمتری دارند.

اسپری ضد افسردیگی همچنان در انگلیس و ولز تأیید نشده است!

در حالی که اسپری برای استفاده در اسکاتلند تأیید شده است، با این حال NICE این داروی ضد افسردگی را دو بار به دلیل عدم اطمینان از مقرون به صرفه بودن آن برای استفاده در انگلیس و ولز رد کرده است. اسپری ضد افسردگی آماندا کانینگتون، مدیر اقتصاد بهداشتی جانسن گفت: جانسن از تصمیم سریع SMC در مورد پذیرش استفاده از اسپری بینی اسکتامین در بیماران واجد شرایط خوشحال است و ما رویکرد عملی و انعطاف پذیری SMC را در رسیدن به این توصیه مثبت تحسین می‌کنیم. جانسن شرکتی است که درمان را انجام داده است. ما می‌دانیم که این نتایج منجر به عدم اختلاف دسترسی بیماران اسکاتلند و سایر نقاط انگلیس می‌شود و در حال حاضر با NICE همکاری نزدیکی داریم، امیدواریم که بیماران بتوانند به اسپری بینی اسکتامین به طور معمول در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی دسترسی داشته باشند. سخنگوی جانسن در مورد اولویت تأمین اعتبارات به درمان‌های بهداشت روان به تلگراف گفت: ما هنوز در دستیابی به برابری واقعی عزت بین سلامت روان و جسم فاصله داریم. طراحی، تأمین اعتبار و راه اندازی خدمات بهداشت روان باید با همان پیشرفت‌هایی که جذب نوآوری‌های جدید در مراقبت‌های بهداشت جسمی را ترغیب کرده است، به روز شود. در حال حاضر، در چگونگی در نظر گرفتن مراقبت‌های بهداشت روان، چالش‌های واقعی وجود دارد که دسترسی و جذب نوآوری را محدود می‌کند.

برای درمان افسردگی به داروهای جدیدتری نیاز داریم

مارجوری والاس، مدیر عامل خیریه بهداشت روان SANE، گفت: ما خوشحالیم که SMC اسکاتامین را برای افسردگی مقاوم در برابر درمان تصویب کرده است. ما هنوز به داروهایی که بیش از 30 سال پیش کشف شده‌اند تکیه می‌کنیم و از ابتکارات به دور مانده‌ایم و همین موضوع ما را در برابر سلاح‌های کمتری در برابر یکی از ناتوان کننده‌ترین بیماری‌های روانی قرار داده است. اسپری ضد افسردگی ما روزانه از افراد مبتلا به افسردگی می‌شنویم که سایر روش‌های درمانی برای آن‌ها مفید نبوده است، زیرا برای تعداد زیادی از آن‌ها نسخه‌های دارویی که ممکن است حداقل سود داشته باشند و همچنین عوارض جانبی ناخوشایند نیز دارند تجویز می شوند. وی گفت: بیماران و خانواده‌هایشان که تحت تأثیر افسردگی اساسی قرار دارند، خواهان درمان‌ها و روش‌های درمانی جدید هستند، به ویژه هنگامی که اثرات آن به سرعت قابل اثبات باشد. تأیید این داروی جدید برای بیماران در اسکاتلند امید است نیاز دائمی را برای کسانی که در غیر این صورت مجبور به تحمل هفته‌ها یا ماه‌ها رنج هستند، فراهم کند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha