کد خبر: استقرار-3هزارو-500-نیروی-عملیاتی-در-شب-چها
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
استقرار 3هزارو 500 نیروی عملیاتی در شب چهارشنبه سوری

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به تمهیدات سازمان آتش نشانی تهران برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال و به خصوص شب چهارشنبه سوری نزدیک می‌شویم این سازمان برای حفظ آرامش و امنیت در شهر تهران تمهیداتی اندیشیده است.

وی با بیان اینکه جشن چهارشنبه سوری، در چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است، افزود: متاسفانه با ورود وسایلی مانند انواع ترقه ها،نارنجک های دست ساز و مواد متحرقه که هیچ جایگاهی در اصالت این جشن ندارند، حال و هوای جشن و شادی آخر سال تغییر پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد: در شب های منتهی به سه شنبه آخر سال شاهد مصدومیت ها و حتی تلفات جانی هستیم.

ملکی گفت: از همه هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شیوع گسترده کرونا ویروس و برای جلوگیری از انتقال شدیدتر این بیماری مردم از تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی مانند ساله های گذشته تمهیداتی برای چهارشنبه سوری در نظر گرفته است، تصریح کرد: در این شب 3هزار و 500 آتش نشان عملیاتی در حال خدمات رسانی به مردم خواهند بود که نیمی از این نفرات پرسنل شیفت همان روز هستند و نیمی دیگر هم به خدمت فراخوانده می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: در واقع 2 سوم کل پرسنل عملیاتی سازمان آتش نشانی شهر تهران فرداشب آماده باش کامل خواهند بود و در هزار نقطه این نیروها مستقر می شوند. این هزار نقطه با توجه به ۱۳۳ ایستگاهی است که همیشه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مابقی این تعدادها استقرهای جدید است که در میادین، معابر، چهارراه ها، اماکن شلوغ و پر تردد، محدوده بازار و مکان های پر تردد که پیش بینی می شود ترافیک بیشتری در این شب ها داشته باشند.

ملکی اضافه کرد: همچنین در بوستان ها، پارک ها و مکان های این چنینی نیروهای آتش نشانی مستقر خواهند شد و با استفاده از خودروهای سنگین و سبک، خودروهای عملیاتی و حتی گروه‌های پیاده در مکان‌هایی که دسترسی خودرویی سخت است با دستگاه های خاموش کننده مستقر می شوند.

استفاده از ظرفیت خودروهای عملیاتی

وی ادامه داد: از ظرفیت خودروهای عملیاتی شهرداری تهران مانند تانکرهای آب و حتی خودروهای واترجت استفاده خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: این استقرارها از ساعت ۱۵ عصر سه شنبه آخر سال و در شب چهارشنبه سوری آغاز و تا زمانی که آرامش در شهر حاکم شود، ادامه خواهد داشت.

ملکی گفت: از مردم تقاضا داریم که امسال هم رعایت کنند و از دورهمی و برپایی جشن خودداری کنند. همچنین از مردم تقاضا داریم در صورت بروز حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و سعی کنند که از محل حادثه فاصله بگیرند و سریعتا حادثه را به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و اکیپ های مستقر اطلاع رسانی کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha