استفاده از پهپادها در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال 99/ حضور ناجا با تمامی ظرفیت برای خدمت به مردم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال 99 در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش امروز با عنوان قرارگاه سلامت برگزار شده و این در حالی است که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تمامی ملت های جهان به دنبال ارتقاء سلامت و امنیت هستند.

وی ادامه داد: بحمداله جمهوری اسلامی ایران در تمامی موارد از امنیت و آرامش کاملی برخوردار است اما به جهت شرایط آب و هوایی و زمستان سرد تجربه نشان می دهد که بایستی خطرات احتمالی را پیش بینی و از وقوع آن پیشگیری کنیم که در نهایت منجر به سلامت مردم شود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: برگزاری رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال 99 یکی از اقدامات مطلوب ناجا و سایر دستگاه هایی است که متولی امنیت و سلامت مردم هستند؛ امروز 20 آذرماه این رزمایش به عنوان یک عبادت، وحدت و همدلی و همچنین طرح آرامش در زمستان آغاز شده است.

سردار رضایی همچنین تصریح کرد: امسال تمامی برنامه ها با شیوع ویروس منحوس کرونا مقارن شده که تاثیرات منفی نیز به دنبال داشته است؛ اما مسئولان ما تدابیری در خصوص فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت در ترددها و ...  اندیشیده اند که مردم شریف ایران اسلامی نیز با روحیه انقلابی به درخواست مسئولان لبیک گفتند، به طوری که شاهد کاهش چشمگیر ترددها بودیم.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما احتمال دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر دهد؛ امید است که مردم تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شاهد کاهش چشمگیر سفرهای غیرضروری در این شرایط بحرانی باشیم.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: بسیاری از جاده های کشور برف گیر هستند و تاکنون استانداردسازی هم نشده اند و از این رو بسیاری از خادمان نظام مقدس در نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها به صورت سیال و سیار در جاده ها حضور دارند.

سردار رضایی عنوان کرد: درواقع برگزاری این رزمایش به این معناست که تمامی دستگاه های متولی و همچنین نیروی انتظامی با تمام توان و ظرفیت خود و همچنین با همدلی برای خدمت به مردم حضور موثر خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال 99 علاوه بر بکارگیری بالگردها، خودروها و ... از پهپادها نیز استفاده خواهیم کرد به امید اینکه شاهد تلفات کمتر و امدادرسانی بهتر به مردم عزیزمان باشیم.

جانشین فرمانده ناجا همچنین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی درخصوص کاهش ترددها در بیش از 2 هزار نقطه با 10 هزار نیرو حضور پررنگ و موثر دارد. البته بیش از 95 درصد مردم نیز همکاری مطلوبی داشته اند و تمامی مصوبات و پروتکل ها را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: البته بایستی در برخی شهرها فرهنگ سازی صورت بگیرد که جا دارد در این خصوص از صدا و سیما تشکر و قدردانی کنیم چراکه امروز همسو با ناجا و به عنوان مرجع و رسانه مورد اعتماد مردم است.

سردار رضایی همچنین گفت: نیروی انتظامی در کنترل ترددها از ساعت 9 شب تا 4 صبح نیز عملکرد مطلوبی داشته و اگر هم اعمال قانونی صورت گرفته تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده است.

سردار رضایی تصریح کرد: امیدواریم که با اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد کاهش شیوع ویروس منحوس کرونا باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha