کد خبر: استفاده-از-ماسک-در-مراکز-تجمع-جمعیتی-ای
۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست ستادملی کرونا، از  اعمال محدودیت ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا محدودیت هایی برای مناطق با شرایط قرمز کشور در نظر گرفته شده است که در جهت کنترل و پیشگیری کرونا اعمال می شود.

وی با تاکید بر این مهم که از ۱۵ تیر ماه، زدن ماسک در تمام مکان های عمومی و ادارات الزامی است، هشدار داد: از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در مراکز تجمع جمعیتی الزامی است. و کسانی که این مصوبه را اجرا نکنند ضمن اینکه حق ورود به مراکز عمومی و تجمع و ادارات ندارد به طریق مقتضی برخورد می شود.

وی ادامه با اعلام این خبر که تاکنون ۳ هزار و ۲۹۲ نفر در استان مبتلا و ۷۷ فوتی داشته ایم، ادامه داد: ظرف ۱۴ روز گذشته ۲۱ نفر به آمار فوتی های استان اضافه شده است، بنابراین، در استان برای آگاهی بیشتر مردم بایست آمار اعلام شود تا مردم در جریان خطر جدی کرونا قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: اغلب این مصوبه ها به استان ایلام که در شرایط قرمز است ارتباط دارد.

وی یکی از الزامات امروز ستاد ملی کرونا را اعلام اسامی افراد مبتلا در ادارات و اجتماعات مربوطه عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات در جامعه ما این است که هنوز مردم بیماری را عیب می دانند و بیماری خود را پنهان می کنند و این غلط بوده و برای سلامت مردم بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: بنابراین امروز مصوب می کنیم که درصورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاهی سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود که در غیر اینصورت حتی برخورد قضایی خواهد شد چون اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

استاندار ایلام در ادامه بر الزام زدن ماسک توسط همه افراد جامعه تاکید کرد و گفت: زدن ماسک در مکان های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می شود.

وی با تاکید بر این مهم که به ارباب رجوع بدون ماسک ارائه خدمت نمی شود و کارمند بدون ماسک غیبت می خورد، اضافه کرد: ادارات و متولیان امر ملزم هستند برای کارمندان خود اقلام بهداشتی چون ماسک و موارد ضدعفونی تهیه کنند.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان خواستار تعدیل فعالیت ها به طرق مجازی در ادارات شد و گفت: مدیران تا آنجا که می توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند  و اگر کارمندانی در ادارات حضور دارند بایست نظارت کرد که بطور کامل پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: در مکان های و سرویس های عمومی و رستوران ها و ... با افرادی که پروتکل های بهداشتی رعایت نکنند برخورد می شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه از پیشنهادات خود به ستاد ملی کرونا گفت و تصریح نمود: پیشنهاد شده است با توجه به اینکه در بانک های استان بالاترین مبتلا داشته ایم خدمات بیشتر الکترونیکی و از راه دور شود و سقف پرداخت ها به وسیله خودپردازها و اینترنت بیشتر شود.

استاندار ایلام در ادامه از دیگر محدودیت های مهم در استان ظرف یک هفته پیش رو گفت: دانشگاه ها و مدارس و سایر موسسات و آموزشگاه دولتی و بخش خصوصی و کتابخانه ها و ... همه ظرف یک هفته تعطیل هستند.

 تا اطلاع ثانوی سینما و پارک و موزه ها و ورزشگاه ها، آرامستان ها و تالارهای پذیرایی و مراسمات، آرایشگاه های زنانه و مردانه و ... تعطیل می شوند.

 تا اطلاع ثانوی مساجد و مصلی ها و هرگونه مراسم اجتماعی و فرهنگی و مذهبی، همایش ها و گردهمایی ادارات و هر تجمع جمعیتی در مناطق قرمز ممنوع است.

تا اطلاع ثانوی بازار و اصناف و مردم حاضر در بازار بطور کامل ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک هستند و تخلف از این موضوع پیگرد قانونی دارند.

تا اطلاع ثانوی تمامی جلسات ویدئو کنفرانس باشد و تمامی نشست ها با تجمع جمعیت لغو می شود.

 درج تاریخ تشییع و مراسم اعلامیه ها در چاپخانه ها  ممنوع می شود.

تا اطلاع ثانوی ادارات و سازمان ها و نهادها و در هیچ مراسم جمعیتی شرکت نکنند.

کمیته نظارتی ستاد کرونا در اسرع وقت و به لحظه نحوه اجرای مصوبات را نظارت و گزارش کند.

تمامی مصوبات از همین لحظه لازم الاجرا است و قصور از انجام هر یک از آنها پیگرد قانونی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha