کد خبر: استفاده-از-ماسک-در-دوران-کرونا،-هم-اجبا
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی  سازمان بیمه سلامت، علی رضا اعرابی درباره اهمیت استفاده از ماسک در دوران همه گیری ویروس کرونا افزود: استفاده از ماسک فقط یک مسئولیت فردی یا اجتماعی نیست و در دوران شیوع ویروس کرونا، ماسک یک اجبار محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در دسترس بودن ماسک برای مردم نیز اهمیت دارد. همچنین نحوه تولید ماسک به صورت خانگی نیز اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: نمی‌توان به دلیل راحت نبودن با ماسک از آن استفاده نکنیم لذا در دورانی که به دلایل منطقی و علمی استفاده از ماسک در دوران شیوع کرونا یک اجبارمفید تلقی می شود از آن سرباز بزنیم چرا که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و کنترل این ویروس نیازمند همراهی و همکاری همه جانبه است.

عضو کمیته بیمه سلامت با تاکید چندباره براستفاده از ماسک اظهار کرد: البته باید توجه کنیم که استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست و باید فاصله فیزیکی نیز رعایت شود و توصیه مهم این است که افراد کمتر از منازل خود خارج شده و شست‌وشوی دست‌ها را نیز جدی بگیرند. استفاده از ماسک همراه با رعایت فاصله گذاری و کاهش ترددها و شست‌وشوی دست‌ها می‌تواند در برابر ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha