کد خبر: استفاده-از-سربازان-مددجوی-متخصص-در-شرک
۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، نشست مشترک سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح به منظور تشریح اهداف و برنامه‌های قرارگاه مهارت‌آموزی در راستای پیاده‌سازی تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این نشست که معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان در اسناد بالادستی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از ابعاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، آماده‌سازی مددجویان برای ورود به بازار کار است و کمیته امداد در این زمینه مهارت‌آموزی به جامعه هدف را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه هدف کمیته امداد فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در دوره مقدس نظام وظیفه هستند، افزود: خدمت سربازی از بهترین فرصت‌ها برای مهارت‌آموزی جوانان است و خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح گام مثبتی برای استفاده بهینه از این زمان طلایی برداشته است و با اقداماتی که قرارگاه مهارت‌آموزی انجام می‌دهد، از پتانسیل و ظرفیت بالای جوانان سرباز استفاده بهینه خواهد شد.

 بختیاری اضافه کرد با استفاده درست از ظرفیت جوانی، شکوفا کردن توانایی‌ها و مهارت‌آموزی در دوره سربازی، می‌توان بسیاری از گره‌های مربوط به حوزه اشتغال را مرتفع کرد و کمک بزرگی به بحث توانمندسازی مددجویان برای ورود به بازار انجام داد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، اجرای این تفاهم‌نامه را یک اتفاق مهم برای خانواده مددجویان دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد آینده شغلی فرزندانشان بعد از پایان دوره خدمت سربازی است که به طور قطع با گذراندن دوره‌های لازم و دریافت گواهی مهارت‌آموزی، بسیاری از موانع اشتغال بعد از دوره سربازی برداشته شده و مددجو با مهارتی که کسب کرده راحت‌تر می‌تواند وارد بازار کار شود.

وی با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای سربازانی که دوره‌های مهارت‌آموزی را سپری می‌کنند، گفت: در نظر گرفتن این بسته تشویقی برای سربازانی که گواهی مهارت دریافت کرده‌اند انگیزه مضاعفی برای جوانان برای استفاده از این آموزش‌ها ایجاد خواهد کرد و در ادامه، جوانان متخصص و مستعد باید به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق داده شوند.

در ادامه این نشست، سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت بحث اشتغال در کشور گفت: یکی از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری، مهارت‌آموزی سربازان در طول دوره خدمت مقدس سربازی است که نقش زیادی در اشتغال و آمادگی جوانان برای ورود به بازار کار خواهد داشت.

وی افزود: بخشی از ورودی سالانه سربازان را مددجویان کمیته امداد تشکیل می‌دهند که بحث مهارت‌آموزی آنها در راستای توانمندسازی و ورود به بازار کار خواهد بود و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد داریم، قطعا این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

 سردار فرحی ادامه داد: برای مهارت‌آموزی سربازان، برنامه پنج ساله‌ای را از سال ۹۶ آغاز کردیم که در سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید و امیدواریم با کمک نهادها و دستگاه‌های مختلف، بتوانیم اهداف ترسیم شده را به بهترین شکل انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha