کد خبر: استرس-های-محیطی-و-خانوادگی-تاثیر-بسزای
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمود ابراهیمی با اشاره به اینکه از طرفی چون محدوده سنی شایع آن، به طور ویژه سرپرست خانواده ها و مدیران اجتماع را در بر می گیرد باعث ایجاد هزینه های مضاعف می گردد، اظهار کرد: از همین رو کاهش بیماریهای قلبی عروقی از اهمیت بالایی در سلامت جامعه و افزایش بهره وری آن برخوردار است.

وی ادامه داد: چون این بیماری به صورت تدریجی و در طی سالیانی طولانی در عروق ایجاد می شود الزام به وجود آموزش برنامه‌های پیشگیری از آن  به صورت ممتد در رسانه و در مدارس و دانشگاه ها و سیاست گذاری های اجتماعی حس می شود.

 دکتر ابراهیمی بیان کرد: عوامل مختلفی در روند ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی موثر است ، که تعدیل و مدیریت آنها نقش مهمی در پیشگیری دارند که از آن جمله می توان به دیابت، فشار خون ، چاقی ، مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به نظر می رسد علاوه بر  تغذیه با مواد غذایی پر چرب ، استفاده از روغن های نباتی و مایع در پخت و پز نیز به علت شرایط کیفی نامطمئن آنها  از دیگر عوامل خطرساز در بیماریهای قلبی عروقی باشد که سلامت جامعه ما را تهدید می کند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه علاوه بر این ها کمبود فعالیت ورزشی در برنامه زندگی اجتماعی  و وجود استرسهای محیطی و خانوادگی  و همچنین افسردگی ها، نقش موثری در ابتلا به این بیماریها دارد، عنوان کرد: باتوجه به شیوع بیماریها ضرورت اصلاح سبک زندگی و مدیریت بحران (برای کنترل استرس های تحمیلی) در آموزش های اجتماعی احساس می شود.

متخصص قلب و فلوشیپ بیماریهای قلبی عروقی با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی عروقی تدریجی و بدون علامت پیشرفت می کنند و در اکثر موارد دیرهنگام تشخیص داده می شوند  یعنی تظاهرات بیماری در شرایط بحرانی و پیشرفته آشکار می شود،  اظهار کرد: معاینات دوره ای برای بیماریهای قلبی عروقی بعد از سن ۳۰ سالگی ضرورت دارد و چکاب های دوره ای اهمیت ویژه ای در پایش سلامت افراد دارد.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه چون  بیماری کرونا نیز باعث بروز و تشدید بیماری های قلبی می شود، اظهار کرد: رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله گذاری های اجتماعی می تواند در حفظ سلامت قلب و کاهش اشغال تخت های سی سی یو و هزینه های بیمارستانی  نقش موثری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha