کد خبر: استرس-دلیل-بسیاری-از-بیماری‌های-پوستی
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
استرس دلیل بسیاری از بیماری‌های پوستی!

سيد مسعود داوودی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علل خارش بیش از اندازه سر و بدن بعد از بهبودی از کووید 19 اظهار داشت: خارشی که فقط مخصوص یک نقطه از بدن است باید توسط پزشک معاینه شود چراکه امکان دارد فرد به بیماری پوستی مبتلا شده باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم خارش منحصر و مختص پوست سر را به کووید 19 و یا حتی داروهای مصرفی برای درمان این بیماری ارتباط دهیم، احتمال آن بسیار کم خواهد بود.

یک متخصص پوست و مو گفت: اصولا بیماری‌های سیستمیک که کووید 19 هم شامل آن می‌شود و یا داروهایی که به شکل سیستمیک خوراکی یا تزریقی استفاده می‌شود، خارش محدود به یک نقطه نمی‌ماند و تمام بدن دچار می‌شود.

داوودی ادامه داد: احتمال اینکه نقاطی از بدن دچار خارش کمتر و یا بیشتر شود، وجود دارد اما اینکه فقط محدود به یک نقطه به خصوص پوست سر باشد، ممکن نیست.

وی با بیان اینکه خارش بدن در وهله اول مربوط به بیماری‌های پوستی است، تصریح کرد: در ایام پاندمی کووید 19 همیشه اولین فکر به سمت این بیماری است در حالی که کرونا نمی‌تواند فقط یک نقطه از بدن را درگیر کند.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: به خاطر استرس، مشغله فکری و ترس‌هایی که در مورد این بیماری وجود دارد به طور ناخواسته و تحت تاثیر زمینه‌ی استرس، خارش و عادت به خاراندن بدن در بعضی از افراد ایجاد شود.

داوودی اضافه کرد: افرادی که از نظر روحی و روانی حساس تر هستند و ترس و نگرانی بیشتری نسبت به بیماری دارند، شانس اینکه دچار خارش بدن به صورت موضعی در یک یا چند نقطه شوند، در آنها وجود دارد.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha