کد خبر: استرالیا-بازگشت-دانشجویان-بین‌الملل
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
استرالیا بازگشت دانشجویان بین‌المللی را متوقف می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دولت‌های ایالتی نگرانی خود را از ناتوانی برای میزبانی بیش از 4000 مسافر بازگشتی در هفته آینده ابراز کرده‌اند. موریسون قرار است در این جمعه با نخست وزیران ایالتی‌ مذاکره کند. تا آن زمان ، برنامه بازگشت دانشجویان بین المللی در انتظار تایید خواهد بود.

در ماه اوت ، 300 دانشجوی بین المللی در ماه سپتامبر تحت کنترل شدید مرزهای ایالتی به استرالیای جنوبی باز خواهند گشت. استیون مارشال ، نخست وزیر استرالیای جنوبی ، سپس گفت كه دولت در حال نهایی كردن برنامه ها برای استقبال از این دانشجویان بازگشتی و نظارت بر شیوع کرونا در كشورهای بزرگ تغذیه كننده  و همچنین در استرالیا است.

وزیر تجارت فدرال سایمون بیرمنگام قبلاً اطمینان داده بود که همه کارها با حفظ حداکثر شرایط ایمنی موجود انجام خواهد شد. وی توضیح داد  ما با موفقیت نشان داده ایم ، به ویژه ایالاتی مانند استرالیای جنوبی سازوکارهای لازم بهداشتی از جمله قرنطینه را رعایت می‌كنند و در این فرآیند هیچ گونه مواجهه‌ای با جامعه استرالیای جنوبی ندارند ، بنابراین همان محتاط و دقیق وقتی صحبت از دانشجویان بین المللی می شود.

هنوز جزئیات مشخصی در دست نیست

پیش از این گزارش شده بود که دانشجویان بازگشتی به استرالیا از طریق پرواز از سنگاپور از جنوب شرقی آسیا - به ویژه چین ، ژاپن ، هنگ کنگ و سنگاپور  می آیند. پس از ورود به آدلاید ، آنها باید قبل از بازگشت به دانشگاه ، یک قرنطینه دو هفته ای را انجام دهند. دانشگاه های آنها موافقت کرده اند که هزینه های این قرنطینه را بپردازند.

در اواخر ماه آگوست، دولت استرالیای جنوبی هنوز نتوانست تأیید کند که آیا این دانشجویان از کشورهایی با خطر بالای ابتلا به COVID-19 خارج می‌شوند مارشال گفت ، به طور خاص هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است

اکثر دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دانشگاه های استرالیا هنوز در این کشور هستند. طبق داده های وزارت امور داخلی ، بیش از نیم میلیون نفر در 24 آگوست سال 2020 در شهرها و جوامع استرالیا باقی مانده اند که 78٪ کل دارندگان ویزای دانشجویی را نشان می دهد.

کسانی که در خارج از کشور هستند از دولت استرالیا و دانشگاه هایشان می خواهند که اجازه دهند آنها برگردند.

بسیاری از افراد که ماهها از استرالیا دور شده اند ، خطر از دست دادن وضعیت ویزای تحصیلی خود را دارند. بسیاری از این افراد در معرض خطر انقضای ویزایشان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha