کد خبر: استان-همدان-در-وضعیت-زرد-کرونایی-قرار-گ
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدسعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به بهبود وضعیت استان همدان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تنها در شهرستان همدان و ملایر اجرا شده و از دوربین های موجود برای نظارت و اعمال قانون متخلفان استفاده می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل های طرح جامع مدیریت هوشمند در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نماز جمعه، مساجد و مراسم آیینی و معنوی در شهرستان های دارای وضعیت زرد برگزار نمی شود که به تازگی برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مستثنی و بلامانع شده است.

استاندار همدان با قدردانی از همراهی متدینین، ائمه جمعه و مردم در مناسبت های مختلف به ویژه ایام فاطمیه و سالگرد سردار سلیمانی در پرهیز از تجمع و برگزاری مراسم مذهبی افزود: همچنین مردم هیچگاه عملکرد اندک افرادی که دست به رفتار غیر متعارف زدند را نمی پذیرند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم اجازه تهدید سلامت عمومی را نمی دهند تاکید کرد: چنانچه برای ایام فاطمیه یا سالگرد شهید سلیمانی قرار بر برگزاری مراسمی بود به طور حتم استانداری در این باره پیشگام می شد بنابراین باید متنفذین، عُقلا، ائمه جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجیه افراد مانع برگزاری مراسم شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با معیارهای عقلانی بر ضرورت برگزار نشدن مراسم با هدف پیشگیری از تجمع و انتشار ویروس کرونا تاکید شد که بسیاری از خواص به این مولفه و تاکید ستاد ملی کرونا توجه کردند.

استاندار همدان از مردم این استان به واسطه ۱۰ ماه همکاری و همراهی با اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: همراهی همکاری سپاه در همه بخش ها به ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک به پیشگیری و درمان ستودنی است.

شاهرخی ادامه داد: با وجود کاهش شمار مبتلایان و زرد شدن وضعیت استان اما به علت شکننده بودن این شرایط باید بازرسی ها را تشدید کرد در غیر اینصورت با عادی انگاری بیماری شاهد بازگشت وضعیت استان به شرایط قبل خواهیم بود.

وی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: قدرشناسی مردم کشور و همدان در  بدرقه این شهید، نماد ماندگار از وفاداری و قدرشناسی این ملت نسبت به خادمان خودشان است.

استاندار همدان افزود: بدون هیچگونه اطلاع رسانی و فراخوان، همه افراد و تیپ ها در آیین سردار سلیمانی شرکت کردند چرا که از این واقعه دردناک اندوهگین بوده و به علت حزن فراوان طاقت ماندن در خانه را نداشتند.

از ابتدای شیوع کرونا در استان همدان تاکنون ۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران بستری و ۱۷ هزار و ۱۵۶ بیماران سرپایی، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha