کد خبر: استان-های-شمالی-صاحب-دبیرخانه-نمایندگ
۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
استان های شمالی صاحب دبیرخانه نمایندگان شد

مهدی سعادتی، نماینده مردم بابل در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، با اشاره به شکل گیری دبیرخانه نمایندگان استان های شمالی گیلان، مازندران و گلستان اظهار کرد: این دبیرخانه با هدف ایجاد یک صدای واحد با بالا بردن ردیف بودجه های ملی در این استان ها و حل مشکلات شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم استان های شمالی دارای مباحث مشترک زیادی هستند،افزود: ما به جهت آداب فرهنگ و سنن، نوع آب و هوا و رویش ها در منطقه خزر دارای مباحث مشترک زیادی هستیم بنابراین یک وحدت رویه و انسجامی بین اعضای مجمع برای حل مشکلات استان های شمالی ایجاد شده است.

نماینده مردم بابل در خانه ملت با بیان اینکه این مجمع می تواند هر سه ماه یا شش ماه یکبار یک نفر را به عنوان رئیس و دبیر انتخاب کند که به صورت دوره ای جلسات شکل گیرد و این ساختار به امضا سه تا از روسای مجمع نمایندگان استان های شمالی رسیده است،تصریح کرد: موضوع اول استان های شمالی موضوع رژیم حقوقی دریای خزر است که بتوانیم یک تعریف موثر داشته باشیم این رژیم حقوقی در مباحث اقتصای،سیاسی ،اجتماعی و امنیتی دفاعی و فرهنگی تاثیر دارد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به نقش تاثیرگذار جنگل ها بر روستاها و روستاها بر شهرها که این تثبیت کامل صورت نگرفته است ،گفت:تلاش بر این است تا جایگاه استان های شمالی مازندران و گیلان تعریف شود.

سعادتی با اشاره به معضل پسماند استان های شمالی افزود: زباله یک مشکل عمومی است وقتی جمعیت استان های شمالی در ایام تعطیل یا پایان هفته های دو برابر و یا چند برابر اضافه شود ما نیازمند خدمات ملی هستیم در حالیکه بودجه ها در حد استانی است و کفایت نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به معضل جدی آب شرب و کشاورزی استان های شمالی بیان کرد: متاسفانه صنعت کشاورزی برای استان های شمالی تعریف شده در صورتیکه عدم حمایت جدی از کشاورزان سبب شده تا این استان ها وضعیت مناسبی در حوزه کشاورزی نداشته باشند و کشاورزان دچار صدمات فراوانی شده اند.

نماینده مردم بابل در خانه ملت راه های استان های شمالی را پاسخگوی ازدحام ماشین ها را در روزهای تعطیل ندانست و گفت:با توجه به ورود و خروج حجم زیاد مسافران در استان های شمالی و نامناسب بودن وضعیت راه ها سبب شده تا متاسفانه ما شاهد تصادفات زیادی در این مسیرها باشیم.

وی ادامه داد: امروز وضعیت خوبی در حوزه صنعت کشاورزی نداریم متاسفانه عدم حمایت جدی از کشاورزان موجب شده تا دچار صدمات جدی شوند، مساله بعدی راه های استان های شمالی است که پرجمعیت بودن روزهای پایانی هفته سبب شده دچار مشکل شویم. جاده های ما پاسخگوی جمعیت ورودی نیست و شاهد تصادفات زیادی هستیم که امیدواریم بتوانیم دست به دست هم دهیم در مسیر اهداف انقلاب که تحول در استان های شمالی است با هم صدایی و وحدت و انسجام، ردیف ملی بودجه ها را بالا ببریم تا بتوانیم در مسایل اصلی تصمیمات خوبی بگیریم.

  خبرنگار: سید حمیدرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha