کد خبر: استان-مرکزی-در-زمستان-۹۹-کمترین-نرخ-بیک
۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۰۴
استان مرکزی در زمستان ۹۹ کمترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان سال ٩٩، استان مرکزی با نرخ بیکاری ٦/٨ درصد نخستین استان برتر کشور به لحاظ  کاهش نرخ بیکاری بود.

وی تاکید کرد: استان‌های مرکزی با ٦/٨ درصد و آذربایجان شرقی، تهران و خراسان رضوی با ٧ درصد به ترتیب چهار استان برتر دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت ٩/٧ درصد بوده است گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی نیز در این بازه زمانی به ٣٥/٦ درصد رسیده است.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی با دارا بودن حدود ٣ هزار واحد تولیدی، وجود امکانات ، ظرفیتها و شرایط منحصر به فرد سرمایه گذاری ، شتاب رشد سرمایه گذاری صنعتی در سال جهش تولید و انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی و برگزاری منظم نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد اقتصاد مقاومتی از دلایل تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۹۹ بود.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  نیز بیان داشت: منشور تحقق شعار سال در استان مرکزی در حال تدوین است و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، اولویت مدیریت استان است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha