کد خبر: از-کنترل-خارج-شدن-مصاحبه‌ی-ناوارو-به-د
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
از کنترل خارج شدن مصاحبه‌ی ناوارو به دلیل اظهارات ترامپ!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مصاحبه روز یکشنبه با پیتر ناوارو مشاور عالی تجارت کاخ سفید، بعد از اینکه وی درباره افشای این موضوع که  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به طور عمدی ویروس کرونا را در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری کاهش داده است، تحت فشار قرار گرفت، از کنترل خارج شد. درگیری با میزبان جیک تاپر در برنامه ایالت اتحادیه CNN، مصاحبه ناوارو در حالی قطع شد که این دو نفر بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند. تاپر در مورد نظرات ضبط شده توسط ترامپ در کتاب جدید روزنامه نگار باب وودوارد، Rage، با ناوارو روبرو شد که قرار است این هفته منتشر شود. در آن، ترامپ در تماس تلفنی 7 فوریه به وودوارد گفت که کروناویروس چیز کشنده‌ای است و از آنفولانزا بدتر است. پس از آن مکالمه، ترامپ علناً ویروس را نادیده گرفت و بارها آن را با آنفولانزا مقایسه کرد. ناوارو درباره تأثیر بالقوه ویروس کرونا به رغم اظهار نظر ترامپ در مورد وودوارد که ضبط شده، گفت: در ماه فوریه، هیچ کس نمی‌دانست. نه، هیچ کس نمی دانست. نه رئیس جمهور، نه شما، نه نانسی پلوسی، نه بیل دی بلازیو. سپس ناوارو تاپر را نسبت به اظهارنظرهای رئیس جمهور درباره سوء استفاده و تنها استفاده از مطالبی که برای او مفید است، متهم کرد. تاپر در پاسخ گفت كه ترامپ با مردم آمریكا  در مورد تأثیر ویروس صادق نبود. ناوارو گفت: شما با مردم آمریکا صادق نیستید. CNN با مردم آمریکا صادق نیست. ناوارو همچنین به تصمیم ترامپ برای ممنوع کردن برخی از مسافران از چین در اواخر ژانویه اشاره کرد، گامی که به گفته وی ثابت کرد رئیس جمهور این ویروس را یک موضوع جدی و مهم می‌داند.

ناوارو و استراتژی کاخ سفید درباره کروناویروس

ناوارو استراتژی کاخ سفید را از این زمان امید به بهترین‌ها، آماده شدن برای بدترین شرایط، حفظ آرامش خود و شروع به حمله به ویروس توصیف کرد. او همچنین اضافه کرد که وی یادداشتی را در 9 فوریه، دو روز پس از تماس تلفنی ترامپ با وودوارد، تألیف کرد که نیاز به تجهیزات و داروهای محافظ شخصی را تشریح می‌کرد. افشاگری‌های وودوارد در واشنگتن دی سی و در مسیر مبارزات انتخاباتی در روزهای اخیر بازتاب یافته است. رئیس جمهور با اظهارات ضد و نقیض و اظهارات ضبط شده که در آن ترامپ گفت که وی عمدا ویروس را کمرنگ جلوه می‌دهد، گفته است که انجام این کار برای حفظ آرامش ضروری است و نمی‌خواهد مردم وحشت داشته باشند، او به مردم آمریکا دروغ نگفته است. وی در مورد ترسیم تصویری شادتر از واقعیت گفت: آنچه من گفتم این است که ما باید آرام باشیم. ما نمی‌توانیم وحشت کنیم. ترامپ سپس در کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران، سوالی را کنار گذاشت که چرا به مردم گفت که ویروس مانند آنفولانزا است در حالی که  او می‌دانست ویروس بسیار کشنده‌تر است. از کنترل خارج شدن ناوارو ترامپ گفت: چیزی که من گفتم بسیار ساده است: من می‌خواهم به عنوان یک رهبر سطح اطمینان و قدرت را نشان دهم.

ترامپ خیلی از مسائل را می‌دانست و چیزی نگفت...

ترامپ در تماس ماه فوریه به وودوارد گفت که می‌داند ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود، که در آن زمان برای عموم مردم زیاد شناخته شده نبود. در ماه مارس، او به وودوارد گفت: من می‌خواستم همیشه تعداد واقعی موارد را کمتر اعلام کنم. ترامپ در یک تماس ضبط شده در 19 مارس با وودوارد گفت: من هنوز دوست دارم آن را کمتر اعلام کنم، زیرا نمی‌خواهم باعث وحشت شوم. بیش از 190،000 (صد و نود هزار) آمریکایی تاکنون بر اثر کروناویروس کشته شده‌اند. هفته گذشته جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات 2020، در هنگام توقف مبارزات انتخاباتی در میشیگان گفت: این خیانت مرگ و زندگی به مردم آمریکا بود. این فراتر از حقارت است. این یک تخریب وظیفه است، یک رسوایی است. بایدن افزود: او می‌دانست که ویروس چقدر کشنده است. و بدتر این که او دروغ گفت.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha