کد خبر: از-کارگاه-فنی-لوام-خانگی-تا-نویسندگی-کت
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۳
از کارگاه فنی لوام خانگی تا نویسندگی کتاب!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، علیرضا محمدیان سقین سرا، استاد کار فنی لوازم خانگی در تبریز، از جوانی علاقه زیادی به مطالعه و نویسندگی داشته است. او در کنار کار فنی مطالعات خود را در حوزه های مختلف ادامه داد. تا جایی که آچار ها را کنار گذاشت وخود مشغول نگارش و آفرینش شد.

چندی بعد همسر او لیلا مددی سقین سرا نیز مانند شوهر هنرمندش وارد عرصه های فرهنگی شد و ضمن انتشار کتاب «گنجینه های طلایی زندگانی» در بعضی از آثار کنار همسر خود بود و در تحقیقات و نگارش به وی کمک می کرد و می کند.

همت و تلاش بزرگی می خواهد که یک تعمیرکار لوازم خانگی، با تلاش خود به جایی برسد که بتواند کتاب های متنوعی در علوم مختلف به چاپ برساند. ضمن اینکه محمدیان در زمینه اختراع هم فعال است و تاکنون چند اختراع به ثبت رسانده است!

موفقیت های او در عرصه های فنی و فرهنگ، نشان دهنده مطالعات عمیق، پشتکار، اراده و امید به موفقست های بزرگ تر است.

علیرضا محمدیان سقین سرا طی یادداشتی آثار به چاپ رسیده خود را معرفی کرده است که در ذیل با آنان آشنا می شوید:

بنده و همسرم خوشحالیم که عمر خود را بیهوده هدر نداده و همیشه در راستای علم و فرهنگ و هنر قدم برداشته ایم تا برای نسل های آینده خود اثراتی غیر مادی برجای بگذاریم که اینان ماندگارتر هستند. در ادامه همین اقدامات از خانم انوشه انصاری اولین زن فضانورد ایرانی و همچنین آقای دکتر مرتضی چمن آرا به عنوان نخبه و مخترع بین المللی لوح تقدیر دریافت کرده ایم. بنده علاوه بر نویسندگی دارای چندین طرح و اختراع هستم که به عنوان اولین بار در دنیا مطرح گردیده است. به همین خاطر دارای کارت نخبه فرهنگی و همچنین عضو نخبگان کشوری هستم که این امر بدون تشویقات و حمایت های خانواده عزیزم و مردم عزیز هیچگاه میسر نمی شد.

اسرار ناشناخته امامان و پیامبران

در این کتاب نویسنده سعی کرده است که برای شناساندن چهره واقعی امامان و پیامبران برای خوانندگان فهیم مستندات موثقی ارائه نماید و در این راستا از کتب های مقدس مختلفی از جمله کتاب زرتشت، انجیل، نهج البلاغه و نهج الفصاحه و... بهره جسته است. این کتاب در واقع منتقد سرسخت کسانی هست که از اعمال و رفتار آن بزرگواران برای خود سحر و جادو ساخته و آن ها را خارج از حالت انسان معمولی تصور میکنند و از آنان شخصیتی ساخته اند که همانند خداوند یکتا از آن یاد میکنند. تلاش نویسنده در این کتاب بر این بوده است که ثابت نماید برخی از کارهای آن بزرگواران کاملا غیر واقعی بوده است، بقدری که افراد کثیری رفتارها و اعمال آنها را بیش از اندازه غلو و بزرگنمایی کرده اند؛ صورت واقعی مسئله پاک گردیده است به عبارتی دیگر خواسته اند که آنان را به عنوان انسان های خارق العاده فرا زمینی به خواننده معرفی کنند. این کتاب حدود 1 ماه پیش به تیراژ 500 جلد چاپ گردیده و به قیمت بسیار مناسب در اختیار خوانندگان محترم قرار گرفته است.

 دیار سقین سرا در گذر علم، فرهنگ و تمدن

در این مجموعه 400 صفحه ای بنده در عرض 5 سال تلاش شبانه روزی توانسته ام دیار سقین سرا که در نزدیکی روستای خشکناب (ولایت استاد محمدحسین شهریار) است را با تمامی زوایای تاریخی و فرهنگی به هم ولایتی هایمان بشناسانم و با ارایه مستنداتی تاریخچه پدید آمدن آنجا را بطور کامل شرح دهم و توضیح دهم که این مکان دارای چه ویژگی های منحصر بفردی (از لحاظ اقلیمی، جغرافیایی و آداب و رسوم خاص و...) بوده است. خوشبختانه در تالیف این کتاب همسر عزیزم خانم لیلا مددی، که ایشان هم نویسنده میباشند، کمک شایانی به بنده کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد. ناگفته نماند که در ایران تنها 2 روستا وجود دارد که درباره آنها کتاب نگارش شده است یکی این کتاب بنده و دیگری درباره روستای دریان است که در شهرستان شبستر واقع است.

 راه نجات

این کتاب که حدود 5 سال پیش به عنوان اولین کتاب بنده با تیراژ 1000 جلد به مرحله چاپ و ظهور رسیده است، با استقبال بی نظیر خوانندگان محترم شهر اولین ها روبه رو شد. این تالیف با هدف حذف خرافات و انحرافات احتمالی در رفتار انسان ها در رابطه با برداشت غلط از مذهب و باورهای درونی به رشته تحریر درآمده است. برای اثبات نظریات این کتاب از منابع مهمی همانند آیات مقدس قرآن کریم و سایر کتب آسمانی الهام گرفته ایم. علاوه بر آن سعی کرده ایم راه های تفکر و اندیشه صحیح و شیوه درست زندگی کردن را به خوانندگان عزیز القاء نماییم.

قانون و اجتماع و اثرات آن بر یکدیگر

مولف این کتاب با 6 سال تحقیق و بررسی توانسته است مطالب این کتاب را با تیراژ 1000 جلدی با تعداد صفحات 460 صفحه به چاپ برساند. هدف اصلی نگارش این کتاب پاسخ به این سوال است که چگونه افراد یک جامعه میتواند از طریق آشنایی با قوانین وضع شده آن جامعه در آسایش خاطر و در رفاه کامل زندگی کند! در این مجموعه سعی کرده ایم قانون را به همراه اقلیم تعریف کنیم تا نگرش مثبتی در ذهن مخاطبین نسبت به قانون و تبصره در جامعه ایجاد نماییم چون هرچقدر آشنایی به این مسائل زیاد باشد میزان سازگاری نیز بالاست.

شفا و شفاعت از دیدگاه علم و منطق

تلاش­های صورت گرفته در نگارش این کتاب حاکی از آن است که نویسنده بحث "تلقین و القاء" را به شیوه ساده و واضح به مخاطب انتقال دهد. علاوه بر آن بطور کامل بیان شده است که انسان چگونه از طریق تفکرات مثبت و اعمال نیک خود میتواند به بهبودی کامل دست یابد بطوری که رفتارات وی با عقل و منطق سازگاری داشته باشد. این تالیف که حدود 5 سال پیش با تیراژ نزدیک به 1000 جلد و در 128 صفحه به چاپ رسیده است، "علم" را به عنوان اهرم اصلی در زندگی معرفی کرده است که از طریق آن می توان به هدف دست یافت (به همراه تلقین و القاء).

گنجینه های طلایی زندگانی

مولف این کتاب سرکارخانم لیلا مددی می باشد که همسر بنده است. این کتاب 330 صفحه ای چکیده ای از تجربیات واقعی کسب شده در زندگی مشترک 30 ساله ایشان است که با خواننده محترم به اشتراک گذارده است. همسرم تلاش های زیادی در راستای نگارش این کتاب کرده است بطوری که هر جمله نوشته شده همانند سخنان کوتاه شخصیت های بزرگ در خوانندگان اثر مثبتی میگذارد. این کتاب همزمان با اولین کتاب بنده حدود 5 سال پیش به چاپ رسیده است البته جلد دوم این کتاب نیز در راه است که انشالله تابستان سال آینده منتشر میشود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha