کد خبر: از-هر-سه-بیمار-بخش-مراقبت‌های-ويژه-در-پ
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان  خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،در شهر پاریس، پایتخت فرانسه که طی روزهای اخیر به دلیل افزایش تعداد روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا در کانون توجه قرار گرفته است٬ از هر 3 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه٬ یک نفر مبتلا به کرونا است.

از ابتدای ماه گذشته روند شیوع بیماری کرونا در فرانسه تشدید شده است. در روز سوم اکتبر با شناسایی 16 هزار و 972 مورد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز، بیشترین موارد ابتلای روزانه از آغاز همه‌گیری ویروس در این کشور ثبت شد. بیشترین تعداد بیماران کرونایی در شهر پاریس به ثبت رسیده است.

طبق آخرین داده‌ها٬ 36 درصد از تخت‌های بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان‌های پاریس با بیماران مبتلا به کووید-19 پر شده است.

با این حال، همه افراد مبتلا به کرونا در بیمارستانها تحت درمان نیستند. بر اساس داده‌های آژانس بهداشت عمومی فرانسه، فقط 2 درصد از کسانی که در خلال روزهای 21 تا 27 سپتامبر تست کرونایشان مثبت شده است در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

- درمان دارویی

یکی از مهمترین مشکلات مبارزه با اپیدمی کووید -19 در فرانسه٬ عدم درمان دارویی موثر علیه ویروس است.

دولت فرانسه در مارس و آوریل استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین را برای درمان کرونا مجاز دانست ولی در ماه مه با استناد به موثر نبودن آن٬ داروی مذکور را ممنوع اعلام کرد.

داروهای کورتیکواستروئید نیز تنها به افرادی که در بیمارستان‌های این کشور بستری و در شرایط وخیم بیماری هستند تزریق می‌شود.

- تست کرونا

عدم وجود تعداد کافی تست در ابتدای اپیدمی در این کشور محل بحث بود. از زمان آغاز شیوع بیماری در فرانسه، 11 میلیون و 616 هزار مورد آزمایش کرونا انجام شده است. 8.6 درصد تست‌های کرونا در این کشور مثبت بوده است.

در فرانسه، افراد می‌توانند در مراکز یا آزمایشگاه‌هایی که دولت تعیین می‌کند، تست کرونا را یه صورت رایگان و بدون نسخه انجام دهند. با این حال اعلام نتایج طی یک هفته باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شود.

گفتنی است شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر فرانسه به 624 هزار و 274 نفر و تعداد جان‌باختگان نیز به 32 هزار و 299 نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha