کد خبر: از-دوستی-با-محیط-زیست-تا-کمک‌هزینه‌ها
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
از دوستی با محیط زیست تا کمک‌هزینه‌های درمانی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ طرح‌های ابتکاری داوطلبان شهرستان جم این روزها فعالیت‌های داوطلبانه را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخته است. همه چیز از اتاق فکر مشورتی داوطلبان این شهرستان آب می‌خورد؛ جمع 10 نفره‌ای از داوطلبان جوان و خوش فکری که بهترین ایده‌ها راه‌های مختلف را ارزیابی می‌کنند تا بهترین روش را انتخاب کنند.

اجرای طرح‌های خلاقانه نتیجه این دورهمی‌ها و مشورت‌ها است. «احمد یزدانی» رییس شعبه شهرستان جم که یکی از جوان‌ترین مدیران شعب جمعیت است می‌گوید :«همفکری‌هایی که در اتاق فکر داوطلبان ما انجام می‌شود به اجرای طرح‌های خیلی مفیدی منجر شده است. یکی از این طرح‌ها پویش جمع‌آوری کتاب و کاغذ باطله است. در این پویش 5 نقطه از شهرستان مشخص شده که مردم می‌توانند کاغذهای باطله خود را به آنجا تحویل دهند. این کاغذها فروخته می‌شود و عایدی آن برای کمک‌های درمانی و دارویی خرج نیازمندان می‌شود.»

 15 روز از اجرای این طرح گذشته و بیش از 500 کیلو کاغذ و زباله توسط مردم شهرستان به این مراکز تحویل داده شده است. افرادی که این کاغذهای باطله را به هلال احمر تحویل می‌دهند از خدمات آموزشی هلال احمر بهره‌مند می‌شوند و در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه شرکت می‌کنند. یزدانی می‌گوید :«این طرح نتایج مثبت چندگانه‌ای در پی دارد. از طرفی کاغذهای باطله به چرخه بازیافت برمی‌گردند. از طرف دیگر مبلغی برای کمک به بیماران نیازمند تامین می‌شود. وجه دیگر این طرح آشنایی بیشتر مردم با فعالیت‌های جمعیت و آموزش کمک‌های اولیه است. اجرای این طرح‌ها به شناخته‌تر شدن فعالیت‌های ما در شهرستان کمک زیادی کرده است.»

این تنها طرح داوطلبی هلال احمر با مشارکت مردم در شهرستان جم نیست و اجرای پویش اهدای دوچرخه برای کودکان نیازمند از دیگر طرح‌های موفق این شهرستان است.

داوطلبان هلال احمر به کمک خیران کارگاه‌های کارآفرینی ‌در دو روستای شهرستان جم راه اندازی کرده‌اند و به تامین معیشت خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند. کارگاه فرش‌بافی این شهرستان مدتی است راه اندازی شده و تولیدات آن آماده فروش است. کارگاه سفال هم به تازگی راه اندازی شده و تعدادی از اهالی روستاهای شهرستان جم را مشغول به کار کرده است. رییس شعبه جم می‌گوید :«این کارگاه‌های کارآفرینی به کمک خیران راه اندازی می‌شوند و افراد جویای کار در آن مشغول به کار می‌شوند. جوانان،‌ داوطلبان و امدادگران شهرستان جم بدون داشتن توقع، در هلال احمر فعالیت می‌کنند. ما تنها شهرستان کشور هستیم که در رقابت‌های طرح دادرس در 5 سال پیاپی مقام‌آور بودیم. 3 سال پیاپی جام بشر دوستی نصیب هلال احمر شهرستان جم شد و افتخارات زیاد دیگری که به همت روحیه داوطلبی و پر تلاش اعضا به دست آمد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha